Avatar billede turbodrengen Nybegynder
17. september 2001 - 13:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fra word til notepad!

Jeg har en word fil på ca 5000 linjer og jeg vil nu gerne åbne den i notepad.. kan dette lade sig gøre??
Avatar billede Himbear Nybegynder
17. september 2001 - 13:42 #1
Du kan gemme den i et ældre word format tror jeg! Eller så bare som en txt-fil!
Avatar billede podata Nybegynder
17. september 2001 - 13:48 #2
Du skal gemme som .txt før du kan åbne den.
(du kan godt åbne den, men du får en masse uforståelige tegn med i købet)
Vær opmærksom på at det er begrænset hvor store filer notepad kan håndtere.
Avatar billede lrp Nybegynder
17. september 2001 - 13:55 #3
Hvis det er fordi du ikke har Word installeret, kan du også prøve at åbne filen i WordPad.
Avatar billede turbodrengen Nybegynder
17. september 2001 - 14:12 #4
Undskyld, jeg har givet forkerte oplysninger..
Jeg har gemt filen i wordpad, og det er herfra jeg gerne vil have den åbnet i notepad.. (uden uforstålige tegn) Men måske den er for stor.. (i wordpad fylder den 1,2 MB)
Avatar billede halifax Nybegynder
17. september 2001 - 16:02 #5
Er den når den er genmt i .txt-format den fylder 1,2Mb? For NotePAd har en begrænsning på hvor store filer den kan håndtere. Husker det som 64kb?
Et af de bedste alternativer er NoteTab, som f.eks kan have flere tekstfiler åbne samtidig, konvertere til HTML og m.m.. Freeware - se på
www.notetab.com

Avatar billede poker Nybegynder
19. september 2001 - 15:25 #6
Hvad sker der hvis du markerer og kopierer teksten i wordpad, og derefter paster den ind i en tom notepad-fil?
Avatar billede turbodrengen Nybegynder
23. september 2001 - 14:56 #7
>> så bryder puteren sammen.. Den kan ikke klare så store filer.. Men jeg har brugt halifaxes ide.. Det virkede...