Avatar billede hellhamster Nybegynder
17. september 2001 - 13:25 Der er 6 kommentarer

MEGET VIGTIGT

Jeg er netop påbegyndt undervisning i perl programmering på Københavns Handelshøjskole. Mit problem er at underviseren STINKER og at den bog han vil have os til at købe, virker alt for avanceret til begyndere. Hvilken bog skal jeg købe hvis jeg skal lære dette programmeringssprog helt fra bunden. Den skal helst ikke være alt for tyk :-))))
Avatar billede giraffel Nybegynder
22. september 2001 - 10:07 #1
http://www.codebits.com/p5be/

- Er ganske billig, og rimelig simpel, at starte på?!?

--
Gir :)
Avatar billede Lasse Novice
01. oktober 2001 - 23:54 #2
Skal du lære perl, er der kun én vej - O\'Reilly!!! Køb bogen \"Programming Perl\" - fra O\'Reilly.

Det er 2. niveau i en serie på 3 stk. som de har produceret. Den første, som er for BEGYNDERE(for dem,som ikke har programmeret før), hedder \"Learning Perl\", men den skal du KUN købe, hvis du ALDRIG har programmeret før. Til sidst i serien er der Advanced Perl, og den er kun hvis du skal lave nogle AVANCERET ting....

Avatar billede Lasse Novice
01. oktober 2001 - 23:55 #3
det var et svar
Avatar billede mohamed Nybegynder
16. oktober 2001 - 17:29 #4
Jeg vil anbefale en der hedder webprogrammering, som kan lånes gratis på bibliotkene!!! Der er en afsnit om perl for begynder!!!!
Avatar billede diggy Nybegynder
18. oktober 2001 - 15:57 #5
Du kan enten downloade bogen \"Webprogrammering\" gratis her: http://www.idgforlag.dk/default.asp?loadside=/vis_artikel.asp?ArticleID=64

Eller du kan købe den for små 89,- kr. her:
http://www.idgforlag.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-437-8

På trods af at den er fra 97, kan downloades gratis og købes billig, er den genial for nybegyndere i Perl.
Avatar billede vikingterror Nybegynder
09. april 2002 - 15:53 #6
Som Gooky sagde, så er der kun en vej når det kommer til Perl. O'Reilly! "Programming Perl" er co-authored af Perls ophavsmands Larry Wall, så man får sgu smæk for skillingen! Indeni er de fleste af perls funktioner beskrevet og små eksempler af deres brug inkluderet.