Avatar billede flappyflop Nybegynder
16. september 2001 - 23:57 Der er 12 kommentarer

Stille køler til thunderbird 1400 mhz. ?

Hvilken køler er mest stille til en thunderbird 1400 mhz.
Den skal ikke overclockes.

pris er ligegyldig

Det er ikke en silverado mk 50, da den ved 6 volt max kan køle en 1.2\'er.

ved 8 volt afgiver den 47 db, hvilket er normalt men ikke stille niveau for en køler.

alpha 8045 med papst blæser skulle være den mest stille køler ; 35 db, men den er ikke kommet på markedet endnu.

Der er mange såkaldte lydløse blæsere til sokkel a, men de fleste kan ikke køle en 1,4\'er tilstrækkeligt, så svar ikke bare med en blæser som i \"tror\" er lydløs; den skal også kunne passe til 1,4.

Avatar billede superib Nybegynder
17. september 2001 - 00:16 #1
Avatar billede zhark Nybegynder
17. september 2001 - 00:17 #2
Den kan klare over 2000Hhz og man hører den kun i 2-3 sek ved opstart
http://www.friserverplads.dk/zhark/blaeser.gif
Avatar billede halifax Nybegynder
17. september 2001 - 00:26 #3
Kan man overhovedet få noget, som er lydløst nok i de kraftige klasser? En Boeing 767 er jo heller ikke så lydløst som et svævefly.

Avatar billede flappyflop Nybegynder
17. september 2001 - 00:32 #4
Superib : Havde tjekket stedet, før du skrev, eneste relevante: radial fin, står opgivet på sitet til 1,4 ghz, men hos producenten 1,2 ghz., så tjek dit bagland ordentligt, før du giver et bud
Avatar billede superib Nybegynder
17. september 2001 - 00:37 #5
Ihhh dog... Undskyld jeg prøver at hjælpe!! >:(

Hvad med Zalman CNPS5000 Plus, der står nederst på siden, som nr. 10??
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
17. september 2001 - 06:54 #6
Hejsa....

Du kan jo også kigge her..... www.extremehardware.dk

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede Peter Praktikant
17. september 2001 - 07:54 #7
en molex cobbercore kan godt køle en 1400 mhz TB og den er støjsvag. Molex garanterer det bare ikke på deres hjemmeside. Jeg har en og den er god.
Avatar billede Peter Praktikant
17. september 2001 - 07:56 #8
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/cooler-34.html
her kan du læse en omfattende test, det er dog ikke en 1400 mhz TB, men man får en ide om hvad der er godt til en selv. (effekt vs. støj)
Avatar billede scandinav Nybegynder
17. september 2001 - 13:38 #9
Thermalright SK6 har fått topp karakterer: les http://www.overklokking.no/cooling/cpuvifter/thermalright_sk6/index.html

Avatar billede scandinav Nybegynder
17. september 2001 - 13:45 #10
ehhh...etter å ha lest testen en gang til ser jeg att den ikke er så lydlös som det du nok vill ha...sorrry
Avatar billede terminaz Nybegynder
17. september 2001 - 19:06 #11
hey alle!

hvad andbefaler i så til en 1.4 ghz som SKAL overclockes?

Terminaz
Avatar billede mlj Nybegynder
17. september 2001 - 20:28 #12
Jeg har Silverado(6 Volt), og den holder min 1,2 TB ved 40-42C Full load (Rumtemp ca 22C)  God udskiftningen af luften i kabinettet gør forskellen. Så mon ikke Silverado også kan klare 1,4 GHz?