Avatar billede masterfink Nybegynder
16. september 2001 - 23:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp Hjælp.... løs bios

Hej, jeg har et lidt pinligt problem.
Jeg købte for nylig et Microstar K7T-pro2 A Motherboard (socket A).
Da jeg forleden ville opgradere biosen med den seneste driver fra Microstar, skete der en fejl, og det endte med at jeg skulle sende biosen til Holland for at få den opgraderet. I mit forsøg på at vriste biosen fri af soklen lykkedes det mig imidlertid at rive den sokkel, der holder biosen med op......
Soklens bund består af ca 4x5 små ben der som det eneste holder den fast til printpladen, og de er altså knækket af nede ved roden (ikke knækket over).

Mit spørgsmål lyder nu om jeg på nogen måde kan redde mit Motherboard da maskinen ikke engang tænder længere. Jeg har prøvet at holde soklen nede på boardet med tape (!?!?!) men det er ikke løsningen. Lodning lader til at være uundgåeligt, men det er så små ben at det næsten er umuligt.
Måske hvis en af jer kloge hoveder derude har forstand på at sætte enheder tilbage på diverse Boards.... Jeg vil gerne give nogle hundrede kroner for det :)
Jeg bor på Amager, og min email-adresse er masterfink@hotmail.com

Håber på svar.... Tak folkens
Avatar billede superib Nybegynder
16. september 2001 - 23:17 #1
Jeg er bage for at næsten alt håb er ude!! Det kan næsten ikke lade sig gøre at sætte sådan noget fast igen... Man skal have det helt rigtige værktøj, og en maeget rolig hånd!! :) Men det kan være du er heldig, og finde en med den rigtige uddannelse og værktøj...
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 23:18 #2
Prøv med en fin pincet at rette kontakterne op, det kan lade sig gøre uden at knække dem!
Avatar billede masterfink Nybegynder
16. september 2001 - 23:47 #3
hmmmm, ok, tak ..... jeg prøver lige at rode lidt forsigtigt med en pincet ! :)
Hvis der er nogen der har et Socket A motherboard til AMD Duron (750 Mhz), Atx, liggende til salg, er jeg meget interesseret !
Avatar billede superib Nybegynder
17. september 2001 - 00:32 #4
Du kunne også høre hvad det ville koste at få det fikset hos Microstar... eller finde på en god undskyldning, til hvordan det kunne være en produktfejl dækket af garantien... ;)
Avatar billede superib Nybegynder
17. september 2001 - 00:33 #5
Må heller lave et svar... Hvis du syntes at jeg fortjener nogle point, for min inputs... :o)
Avatar billede msmows Nybegynder
17. september 2001 - 11:44 #6
Ups, hvis ikke printet (selve bundkortet) er ødelagt skulle det være muligt at lodde en ny sokkel på.
Avatar billede masterfink Nybegynder
17. september 2001 - 14:05 #7
Problemet er at noget af printet faktisk er blevet revet med op..... på enden af benene.
ok jeg tror jeg prøver at ringe til microstar igen. Det var trods alt deres bios, der ødelagde min maskine. Tak for hjælpen. :)