Avatar billede .sieker Nybegynder
16. september 2001 - 19:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gør jeg det

Hej - jeg sidder og nørder lidt men en hjemmeside - og er nu kommet til den spændende fase hvor jeg skal lave et banner - jeg har kigget lidt omkring og synes om det de har på f.eks. www.friserverplads.dk
MEn jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der ved hvordan de har lavet det - med det/de billeder i baggrunden osv. - hvilket program - er der nogle filtre i photoshop man kan bruge eller ? Ja hvad skal jeg sige :)
.sieker
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2001 - 20:01 #1
hvorfor vil alle bare ha et logo som det på friserverplads?? så fedt er det da ikke...

Nå men anyway........
det er bare at gå i gang med at lege - det skulle vel sagtens kunne laves uden alle mulige filtre n\'stuff.
Avatar billede prodic Mester
16. september 2001 - 20:05 #2
ja Photoshop er nok et godt bud.

Umiddelbart ligner det bare nogle billeder der er roteret med Edit->Transform.
Derefter er de så lavet så de fader ud ind mod midten.
Tilsidst er de så placeret så de tilsammen danner det billed du ser.
De har også lavet nogle gitre/firkanter og lagt ovenpå og ændret opacity på dem.

Dernæst har de skrevet navnet friserverplads.dk med en eller anden font og lagt en sort kant uden om den.

Alle tingene kan læres på www.prodic.dk - gennemgå nogle af de forskellige lektioner eller spørg herinde. Så finder vi nok en løsning.
Men start med noget basalt, og arbejd dig stille og roligt frem.
Husk - Rom blev ikke bygget på en dag.
Avatar billede .sieker Nybegynder
16. september 2001 - 20:07 #3
OK -det var faktisk et fedt link - det med de gitre - står der også noget om det derinde
Avatar billede .sieker Nybegynder
16. september 2001 - 20:11 #4
OK - det må jeg sige den side styrer - lige hvad jeg har brug for  du får mine points Prodic - FEDT
:)
.sieker
Avatar billede prodic Mester
16. september 2001 - 20:17 #5
.sieker->Det glæder mig at du kan lide siden. Og ja, der skulle gerne være nogle gitre. Ellers så laver vi nogen. ;-)
Avatar billede prodic Mester
16. september 2001 - 20:20 #6
Jeg takker for pointene.

Håber du finder ud af det.
Avatar billede lamina Nybegynder
15. oktober 2001 - 21:17 #7
det var dog en fed side
Avatar billede prodic Mester
15. oktober 2001 - 21:23 #8
Lamina->Jeg takker - håber du kan bruge den til noget.
Det er derfor den er der.