Avatar billede k-s-d Nybegynder
16. september 2001 - 19:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Adope 6.0

Nu vil jeg gerne have EN UFØRLIG guide til hvordan jeg får min billede skarpe istedet får det lort som det er nu !!
Avatar billede hojben Novice
16. september 2001 - 19:30 #1
Køb et godt camera og lad være med at drikke dagen før..
Avatar billede hobbez Nybegynder
16. september 2001 - 19:32 #2
Du tager lidt mindre A-dope, og beskriver dit spørgsmål lidt bedre, eller henviser til en URL med et eksempel.

/Rob

PS: Glem ikke dit åbne spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/104427
Avatar billede hojben Novice
16. september 2001 - 19:35 #3
Hobbez >> *LOL* men enig
Avatar billede k-s-d Nybegynder
16. september 2001 - 19:38 #4
k når jeg f.eks laver en streg saa laver den den ik skarp... jeg ved sq hvordan jeg ellers skal få det forklaret...
Avatar billede prodic Mester
16. september 2001 - 19:42 #5
Hvis du laver en streg med f.eks Line-værktøjet i PS 6.0, så er det som en form for Vektor.

Hvis du i Top-menuen for Line-værktøjet sætter hak i felt nummer 3 fra venstre, så bliver stregen skrap.

Er det forståligt?
Avatar billede zhark Nybegynder
16. september 2001 - 19:45 #6
Køb dog IDG heftet til kr. 69,00 og gå ind på denne side:
http://www.mkdata.dk/photoshop/ og hent øvelsesbillederne. Heftet er absolut pengene værd og - senere, når du har den grundlæggende forståelse for layers m.v. kan du søge diverse Tutorials, der er rigtig mange.
Det er rent \"vrøvl\" at anmode om en beskrivelse, når Photoshop har mindst 50 muligheder... afhængig af hvad problemet er. Du er ude i rent gak - gak
Avatar billede bbs Nybegynder
16. september 2001 - 20:17 #7
Du kan også kigge på www.Prodic.dk.
Rigtig gode guides..
Avatar billede zhark Nybegynder
16. september 2001 - 20:19 #8
Her er samme billede 2 gange (eks. fra heftet)
http://www.friserverplads.dk/zhark/Sejeroe1.jpg
http://www.friserverplads.dk/zhark/Sejeroe2.jpg
Jeg har ikke gjort meget ud af det, men der er dog alligevel en hel del flere mellemtoner i nr. 2 ik\'? Men hvad er (DIT) utydelige billede for et, det er jo aldelse afgørende!
Avatar billede bitnissen Nybegynder
20. september 2001 - 01:46 #9
Mit første gæt er at du bruger paintbrushen i stedet for pencil tool.

Hold knappen nede på paintbrush\'en og vent på at du kan vælge pencil tool (eller tryk shift + b og se om det er pencil tool, der kommer frem...)

Mon ikke det bare er det?
Avatar billede zhark Nybegynder
20. september 2001 - 11:12 #10
Nu er det ik\' points\'ne jeg er ude efter! Men at få det her spm afsluttet.
1) Lav et billede med hvid baggrund 5x5cmm
2) Klik på feltet lige over pipetten og hold v-knap nede
  du ser nu nogle muligheder, vælg skråstregen... som streger!
3) Oppe i venstre hjørne ses skråstregen - og 3 firkantede felter,
  vælg den sidste (3.) firkant.
4) Lav nu med musen nogle streger med forskellige forgrundsfarver -
  de bliver sku\' skarpe!
Friserver er nede, så jeg kan ikke uploade et eks. Men det er jo hvad prodic allerede har skrevet, luk så her.
Avatar billede k-s-d Nybegynder
20. september 2001 - 14:51 #11
Zhark du får pointene du forklarede saa jeg fattede det ;)
Avatar billede prodic Mester
20. september 2001 - 15:27 #12
øv da også - og så på min løsning. :-)
Avatar billede zhark Nybegynder
21. september 2001 - 17:51 #13
prodic>
he-he - dine \"lærlinge\" skal vel ha lidt opmuntring :)
Avatar billede prodic Mester
21. september 2001 - 17:54 #14
Mine \"lærlinge\" - LOL.