Avatar billede blueforce Nybegynder
16. september 2001 - 18:01 Der er 24 kommentarer

HD \"Dismounted\" ??

Hvad betyder det når ens partition er \"Dismounted\" ??
Fejlen kom halt af sig selv, da jeg startede min bærbare efter weekenden..
Fejlen pliver printet når jeg kører PM7
på min winXP
og hvad kan man gøre?
Avatar billede blueforce Nybegynder
16. september 2001 - 18:06 #1
den siger iøvrigt at under winXP opstart at \\windows\\system32\\config\\system ik findes..

er der fejl, og jeg skal indsætte min winXP cd og trykke \"r\"

d gør jeg så, men den kommer med kernel fejl når den loader info om min HD..
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 18:10 #2
Er det ikke fordi du er offline på en eller anden måde!
Avatar billede blueforce Nybegynder
16. september 2001 - 18:12 #3
nej, d tror jeg ik
hvad mener du?
Avatar billede blueforce Nybegynder
16. september 2001 - 18:13 #4
win2k og andre OS vil heller ik lade sig installere, selvom jeg kører fat32 ..
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 18:14 #5
Glem det, tror ikke det har noget med at gøre!
Avatar billede blueforce Nybegynder
16. september 2001 - 18:15 #6
jo, kom nu..
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 18:18 #7
Dismounted betyder at dit system ikke kan se dit C:\\ drev
Avatar billede blueforce Nybegynder
16. september 2001 - 18:19 #8
ja..
men wha kan man gøre ved d ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 18:20 #9
Prøv at boote på en diskette med fdisk og når du lander i A:\\ skriver du fdisk /mbr

fdisk /mbr gendanner dit bootspor hvis det er ødelagt, men gør ingen skade ellers!
Avatar billede blueforce Nybegynder
16. september 2001 - 18:23 #10
ok
prøver d sq
Avatar billede blueforce Nybegynder
16. september 2001 - 18:26 #11
parameter format not correct C:
parameter format not correct C:\\
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 18:30 #12
A:\\fdisk /mbr

Har du skrevet det sådan? Husk at der skal være mellemrum mellem fdisk og /mbr
Avatar billede blueforce Nybegynder
16. september 2001 - 18:35 #13
den siger intet nu, lad os så se

den tænker lidt..
hmm

nej, samme fejl
Avatar billede langbein Nybegynder
16. september 2001 - 18:41 #14
Dersom du står i A: og skriver \"fdisk /mbr\" så vil jeg tro at du mister kontakten med den programvaren som finnes inne på hd forever. Du vil da måtte installere alle ting på nytt. Ikke gjør dette som en første løsning. Forsøk heller å gå inn i setup og se om bios kan \"se\" / konnecte til HD. Kanskje lurt å gå til et verksted å be dem ta en kikk før du ender opp med å installere alle ting på nytt ? (med mindre dette da er bare helt ok.)
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 18:45 #15
Prøv lige det langbein foreslår!
Avatar billede blueforce Nybegynder
16. september 2001 - 18:47 #16
ok
Avatar billede blueforce Nybegynder
16. september 2001 - 18:48 #17
hmmm
nix
den kan se alle min HD´z..
men d hjælper ingen steder :(
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 18:57 #18
Prøv om du kan starte din win2k på CD-drevet og lav en reparation af installationen, på den måde mister du ikke data!
Avatar billede blueforce Nybegynder
16. september 2001 - 18:59 #19
har prøvet

den laver den samme fejl som når \"kernel\" går ned i windows
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 19:07 #20
Har du data liggende på den partition
Avatar billede blueforce Nybegynder
16. september 2001 - 19:24 #21
ja..
men nu kan den formatere efter jeg bankede helt vildt og voldsomt på den stakkels bærbar..
men nu skal jeg så have de ting som lå på den (ca 3mb af værdi) ud igen,, how2?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 19:29 #22
Har du formateret den, så kan du ikke uden videre få dine data igen!

Lyder som der har været et løst stik til HDD
Avatar billede wraithbone Nybegynder
16. september 2001 - 20:32 #23
lowlevel formater den med et program... fx. maxtor\'s prog der kan findes på download.com .... begefter skal den ompartioneres med Fx. fdisk for windows eller diskdrake/diskdruid hvis man kører linux.

Held og lykke-...

/Wraithbone
Avatar billede tomsen999 Nybegynder
17. september 2001 - 20:30 #24
Har du brugt en virus scanner til at sikre dig at du ikke har en?