Avatar billede obey Nybegynder
03. februar 2000 - 03:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Der sq svært det her!

HEY!

Er der nogen der har en  idé til hvordan man laver en "Hvem er on-line lige nu ting på ens site", hvor den så trækker navnene på de bruger der er on-line ud fra en DB (Selvføgelig med automatisk Login).... ;-)

Avatar billede roslev Nybegynder
03. februar 2000 - 05:45 #1
Jeg kan anbefale at læse kapitel 12 i bogen "Activer Server Pages for Dummies" (..kan købes for sølle kr. 188,-. inkl. porto på http://www.bokus.com). Derefter kan du finde et password/login-system på netcoders.dk, og kombinere de to...!
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2000 - 10:04 #2
Tja..
Lyder som noget der skal forklaret LIDT nærmere *S*

/MCP
Avatar billede bocker Nybegynder
03. februar 2000 - 10:49 #3
Kapitel 12 i bogen er så vidt jeg husker Chat system, hvor den henter alle brugernavne ind i chatten og skriver dem til venstre. Det er jo egentlig bare samme metode du skal bruge, det er vel egentlig ikke så svært, hvis du har læst det i bogen. Jeg kan godt anbefale dig at købe den, den er meget god.

MCP...hvorfor svarer du på noget, når det egentlig bare er en kommentar?!?!
Avatar billede bocker Nybegynder
03. februar 2000 - 10:51 #4
Men det du skal bruge er applications og sessions, ellers får du det aldrig til at virke :)

Det kan jo være der ligger noget på nettet, jeg skriver lige, hvis jeg falder over noget. Men ellers skal jeg også snart selv i gang med noget lignende...
Avatar billede roslev Nybegynder
03. februar 2000 - 14:15 #5
øhhhh :-/
Hvis jeg gentager det jeg selv har sagt, får jeg så også point?
Avatar billede obey Nybegynder
04. februar 2000 - 22:55 #6
Roslev... Jeg mener det var et svar du kom med.. Det hjalp ihvertfald.. Nu er det lavet og kører. Så.. !!
Avatar billede bocker Nybegynder
04. februar 2000 - 23:54 #7
roslev betyder pointsene meget for dig?
Avatar billede roslev Nybegynder
05. februar 2000 - 13:25 #8
bocker>> Overhovedet ikke. ..Men derfor kan man jo godt fyre en lille spydig bemærkning af! ;-)
Avatar billede bocker Nybegynder
05. februar 2000 - 14:04 #9
ok