Avatar billede fx-web Nybegynder
16. september 2001 - 15:53 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Mail mail....

Jeg har nu for anden gang i denne måned modtaget en mail i mit outlok hvor der inden afsender, emne, tekst elelr noget er ud over en vedhæftet exe fil som jeg jo selvfølgelig sletter.....
Problemet et hvor de kommer fra, jeg kigger i kilden og får:

Received: from oemcomputer (62.131.184.13[62.131.184.13])by LETSGO(MailMax 3.073) with ESMTP id 3419535 for <webmaster@fx-web.dk>; Sun, 16 Sep 2001 15:41:40 +0200 RDT
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed; boundary=\"--VESXE3W9E30L6RW9UF8PIRO5\"

Den vedhæftede fil hedder: BBAEMMBB.EXE

Men hvordan kan de sende en mail uden afsender ?
Avatar billede dr.truti Nybegynder
16. september 2001 - 16:09 #1
Man kan nemt programmere et lille program som sender over en smpt server med som siger den kommer et andet sted fra... her angiver programmet bare at det ikke kommernogen sted fra ved at lave det felt stå tomt. men du kan stadig se hvilken server filen kommer fra da der altid står et IP nummer et ste som i dette tilfælde er: 62.131.184.13 du kan også lade alle de andre felter stå tomme og så står der heller ikke noget der..... Bemærk jeg snakker ikke om outlook men om et program man selv har lavet.... Det er meget nemt og hvis du vil have flere oplysninger om dette lidt mystiske emne at vide kan du gå ud på http://www.planet-source-code.com/ og såge under fake mailer i det programmerings sprog der skulle passe dig bedst......

Håber dette kan hjælpe dig lidt med at finde frem til hvem det er der har sendt filen eller bare har stillet din nysgerrighed lidt :)

Truti [DK]
Avatar billede fx-web Nybegynder
16. september 2001 - 16:27 #2
Jo tak, men nu har jeg en ip, hvordan kommer jeg videre ? Jeg gider ikke have mere af det spam virus....
Kan nogen hjælpe ?
Avatar billede francke Nybegynder
16. september 2001 - 16:39 #3
Kan du ikke bare blokkere afsender?
Avatar billede fx-web Nybegynder
16. september 2001 - 16:42 #4
Kan man vel godt, men jeg vil vide hvor og hvem de kommer fra !!
Avatar billede dr.truti Nybegynder
16. september 2001 - 16:49 #5
francke > Kan man jo altid men så kommer verden jo heler ikke vidre !!!!

Jo kan du sagtens du skal lave en router Treach så kan du finde ca. hvor serveren er plecaret (både geografisk og teknisk) download NeoTeach (Arr jeg kan ikke stave det :-( nå men find det på cnet......
Ellers kan du tage en whois på serveren og se hvem der ejer den.... TLF, FAX, DOMAIN, Name, Osv.......

Truti [DK]
Avatar billede francke Nybegynder
16. september 2001 - 16:53 #6
Avatar billede fx-web Nybegynder
16. september 2001 - 16:54 #7
Heh, og hvor laver jeg den whois ????
Det er lidt sværdt at downloade noget hvis det ikke er stavet korrekt :D
Avatar billede fx-web Nybegynder
16. september 2001 - 16:55 #8
ok, tak prøver det lige
Avatar billede dr.truti Nybegynder
16. september 2001 - 16:55 #9
He HE :=)
Avatar billede fx-web Nybegynder
16. september 2001 - 16:56 #10
http://www.ripe.net/perl/whois?query=62.131.184.13&.submit=Send+foresp%F8rgsel

Det er en hollandsk server, jeg mailer nu server adminsne !
Avatar billede francke Nybegynder
16. september 2001 - 17:00 #11
Takker for point! ;)
Avatar billede dr.truti Nybegynder
16. september 2001 - 17:03 #12
francke > Du takker for ingen ting :)

Accepteret svar fra francke
Point : 0

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Nå man Takker siger jeg så !!!!
Avatar billede francke Nybegynder
16. september 2001 - 17:06 #13
Det va også ironisk! ;)
Avatar billede dr.truti Nybegynder
16. september 2001 - 17:09 #14
He He Okay !!!!
Avatar billede fx-web Nybegynder
16. september 2001 - 17:25 #15
huh ?
Jeg er ikke lige expert på det her men tog det der accepteret og ville give jer 30 hver...?
Hvad har jeg gjordt forkert? (ikke med vilje)
Avatar billede dr.truti Nybegynder
16. september 2001 - 17:28 #16
Takker fx-web ;)
Avatar billede francke Nybegynder
16. september 2001 - 17:30 #17
Du skulle have klikket på avanceret!! Skide på det,jeg går ikke så højt op i point! :)
Avatar billede fx-web Nybegynder
16. september 2001 - 17:55 #18
hmm, ok... Men vil gerne takke jer begge for hjælpen....
Avatar billede dr.truti Nybegynder
16. september 2001 - 17:56 #19
Selv Tak !!!
Avatar billede fx-web Nybegynder
16. september 2001 - 18:07 #20
:D
/over and out !