Avatar billede dessauer Nybegynder
16. september 2001 - 12:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

IBM Deskstar 40 gb, 7200 rpm - kan ikke findes

Jeg kan ikke finde min nye IBM deskstar 40 gb, 7200 rpm. Den er sat op som secondary master med 32 gb, er formatteret og partioneret, men jeg kan ikke se disken, når maskinen efter ca. 10 min. er køreklar.

Hvad skal jeg dog gøre for at få gavn af min investering?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 12:36 #1
autodetect den i bios
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. september 2001 - 12:48 #2
Hvis den er detected rigtigt af din BIOS, kan du prøve følgende program. Det kan fortælle dig om der eventuelt er fejl på din disk.

IBM DFT: http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm#DFT

Programmet her kan fortælle hvilken fejl du må have, hvordan du løser det osv.

Inden du begynder på mere skal du selvfølgelig lige se alle dine kabler efter.
Avatar billede dessauer Nybegynder
16. september 2001 - 12:58 #3
Tak James - jeg forsøger igen igen igen
Avatar billede sting Nybegynder
16. september 2001 - 13:00 #4
Hvilket idekabel har du brugt? Husk det skal helst være et ATA100 kabel. Den er som regel blå i den ene ende!
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 13:03 #5
Ja og det blå stik skal i mobo, det grå til slave og sort til Master!
Avatar billede sting Nybegynder
16. september 2001 - 13:06 #6
Nemlig
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. september 2001 - 13:12 #7
dessauer>> Du skal ikke uddele points før problemet er løst.

De 30 points du nu har givet mig skal jeg nok sende videre når du har en løsning der duer.....
Avatar billede sting Nybegynder
16. september 2001 - 13:16 #8
I din forklaring af hvordan du har forberedt disken skriver du at den først er formateret og dernæst partitioneret. Så vidt jeg ved skal det gøres i omvendt rækkefølge
Avatar billede sting Nybegynder
16. september 2001 - 13:17 #9
Hvilket styresystem har du?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. september 2001 - 13:53 #10
der har du da ret sting........ jeg havde helt overset rækkefølgen!!!

Mon han kommer forbi igen, det er hans første spørgsmål.....
Avatar billede dessauer Nybegynder
17. september 2001 - 00:04 #11
Jeg arbejder på sagen og håber, at jeres ihærdighed giver belønning.