Avatar billede thrill Nybegynder
16. september 2001 - 01:55 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Dynamiske IP (tid)

Hvor lang tid går der med at PC\'en får ny IP adresse når man bruger dynamisk IP adresse, f.eks. er det nok at genstarte PC\'en og så har den efterfølgende en ny IP adresse, eller skal PC være lukket ned i længere tid ?
Avatar billede parazite Nybegynder
16. september 2001 - 01:57 #1
Så snart du logger af Nettet og logger på igen får du en ny IP - sådan er det i 98% af tilfældene. Du kan evt. selv tjekke:
Gå ind på www.myip.dk og skriv IP\'en ned.
Log af, og på igen, og tjek din IP igen.
Avatar billede parazite Nybegynder
16. september 2001 - 01:58 #2
OBS: Dette er mine erfaringer med modem. Er ikke sikker på hvordan det er med ADSL med dynamisk IP.
Avatar billede zyclon Nybegynder
16. september 2001 - 01:58 #3
Normalt får du tildelt et nyt IP nummer hver gang du connecter til internettet. Det kan dog ske af og til at du er (u)heldig at få det samme IP nummer igen, men chancen er ikke stor.
Avatar billede skwat Praktikant
16. september 2001 - 01:59 #4
Hvis du tænker på Dynamisk i form af DHCP. De fleste DHCP server har dels et array af ip\'er de råder over og dels en hukomelses grænse
så hvis du har en ADSL router(Fra CC eller Worldoffline) vil du med stor sikkerhed aldrig opleve at få en ny ip, med mindre at du får et ny net kort(lig med én ny mmac adr.)
Avatar billede thrill Nybegynder
16. september 2001 - 02:05 #5
Mit spøgsmål gik mest på TDC\'s dynamiske IP adresser, jeg tænker her på at hvis man ikke har samme IP nummer hver gang man logger på, vil muligheden for at blive hacket eller lign. vel også blive mindre, fremfor en fast IP adresse, eller er det noget vrøvl ?
Avatar billede parazite Nybegynder
16. september 2001 - 02:07 #6
Nej, det er helt korrekt. Skifter du tit, så bliver muligheden mindre.
På den anden side er det altså ikke det store problem at beskytte sig mod hackere. En god firewall og en ordentlig gang sund fornuft, så er du allerede godt kørende - og kan nyde fordelene i din faste IP. :)
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
16. september 2001 - 02:08 #7
Nej det er korrekt...
Avatar billede thrill Nybegynder
16. september 2001 - 02:13 #8
Okey, men som alm. internet forbindelse, altså under at skulle lave spillenetværk osv, er der så nogen fordel i at få en fast IP adr.?
Avatar billede parazite Nybegynder
16. september 2001 - 02:17 #9
Ikke med mindre du har planer om at opsætte server o.l. Skal du blot surfe, så bestil en dynamisk IP.
Avatar billede thrill Nybegynder
16. september 2001 - 02:21 #10
Fint, takker for jeres svar.
Avatar billede parazite Nybegynder
16. september 2001 - 02:24 #11
Det var så lidt! :)