Avatar billede luckylonestar Nybegynder
15. september 2001 - 21:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med yamaha dsxg550

Jeg har problemer med at få mit Yamaha dsxg550 lydkort til at køre ordenligt under win2000.

Jeg har downloaded driveren til win2000, men efter jeg har installeret den brokker maskinen sig over at \"multimedia audio controller\" ikke er installeret.

Inde under \"control settings\" siger den at:\" The device is not configured correctly (Code1)\" Så hver gang jeg starter maskinen bliver der spurgt efter \"Yamaha Ds-XG PCI Audio codec (WDM)\" Hvad gør jeg ? Problemet driver mig til vandvid!

Mvh.

LL

Avatar billede halifax Nybegynder
15. september 2001 - 22:00 #1
Har du prøvet at slette det fra Control settings, rebootet og geninstalleret?
Avatar billede halifax Nybegynder
15. september 2001 - 22:02 #2
Har du prøvet at benytte et andet pci slot?
Avatar billede luckylonestar Nybegynder
15. september 2001 - 22:24 #3
Da jeg brugte win98 for en måned siden fungerede det hele upåklageligt, så slotten burde vel ikke være noget problem, eller hva\' ?
Avatar billede halifax Nybegynder
15. september 2001 - 23:56 #4
Næ, slot\'en fejler tilsyneladende ingen ting. Det er snarere ordentlig/rigtig installation af drioveren, som driller dig - kommer også til udtryk i din fejlmeddelelse. Jeg ville vælge at fjerne den fra Control settings for at få fjernet alle gamle driver filer, genstarte pc og se om en frisk driverinstallation kan løse problemet. Du har øjkensynlig fundet en rigtig w2k driver.
Kan du se om der er nogle IRQ konflikter i nuv. installation, og hvilke?
Avatar billede luckylonestar Nybegynder
17. september 2001 - 01:50 #5
Jeg kørte en fdisk, da jeg installerede win2000. Hvor kan jeg se om der er IRQ konflikt ?
Avatar billede halifax Nybegynder
17. september 2001 - 15:33 #6
Har ikke erfaring med Win2000, her skal du nok have andre eksperter på banen. Hvis det er lidt som i Win98 så Højreklik Denne computer, vælg Egenskaber - Enhedshåndtering (hedder det Control settings i w2k?). Hvis der er et gult udrådstegn over Enheder til Lyd, Billeder m.m er der en fejl.
I Enhedshåndtering (win98) ses IRQ tildelingen ved at højreklikke Computer (står øverst) og vælge Egenskaber.
Hvis du ikke får mere hjælp her kan du selv oprette et svar og akceptere det, så tager du selv pointene tilbage. Opret et nyt spørgsmål og håbe på mere hjælp, evt. i kategorien Styresystemer, Windows2000.
Win2000 og ISA kort er nok en vanskelig kombination? I BIOS kunne du eventuelt prøve indstillingen \"Plug\'n\'play OS installed=NO eller Disabled\"
Ser nu, at du selv har oprettet svar. Akcepter det og spørgsmålet lukkes, du får selv point. Opret nyt spm.