Avatar billede hoejbjerg Nybegynder
15. september 2001 - 14:44 Der er 5 kommentarer

IR PORT

Jeg har investeret i en IR adaptor som jeg kan montere på min comport, men det volder nogle problemer. Hvis jeg installere den, så kan jag ikke komme på internettet, og forøvrigt virker det ikke det er meneingen jeg vil bruge IR forbindelsen til at køre Nokia datamanager til 8210, men der er kage i det,  er der nogen der hved hvad der skal gøres. Eller har erfaring med det. ???

Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. september 2001 - 15:06 #1
Har du softwaren til at styrre denne data maneger, ved du at netop den IR port du har købt virker med denne software?
Hvordan kommer du på nettet, via seriel port, via netkort?
Kan du komme med et link til din IR port?
Hvilken software bruger du (Operativ system)?
Avatar billede hoejbjerg Nybegynder
17. september 2001 - 04:41 #2
Jeg har købt IT-Adaptoren hos T.Hansen i Middelfart, prisen var fornuftig i forhold havd de ellers koster. Fabrikatet er CHIPIR og produkseres i Tyskland af et firma der hedder Bechker&Partner www.becker-partner.de. Der er ingen software med, jeg har også været inde på deres hjemmeside, hvor der ligger en nogenklunde  anvisning hvordan den sakal instaleres. - men ak ingen af de muligheder jeg har prøvet virker ikke. Min PC er en AMDk& 400mhz, med WinMe, som ellers køreganske godt, jeg har ikke slle de fejl som andre til tider har.  Sjælden blå skærm og frysninger, måske fordi jeg kører FixIt utilly ver. 4 Når jeg installere denne IRdims så laver den også en slags opkaldskort i mit nætværk, hviolket så betyder jeg ikke kasn komme på nettet, faktisk har jeg de samme fejl med wet datakabel det har jeg heller ikke fået til at køre. >>>N¨år jeg så afinstallere IR dimsen med rtilhørende komponenter ja så er der totalt koks i maskinen. Der er kun for mig een ting at gøre >FORMAT C:  ;-(  Heldigvis bruger jeg også Noetons >>Ghost, så jeg lægger bare en spejling ind jeg ved er ok - Meen hvad fa.... er der galgt jeg regner ikke mig selv fdor værende en newbie med pC, har faktisk arbejdet med copmputer siden 1975. Men denne fejl eller konflikt ksn jeg ikke selv løse Så jeg håber der er en venlig sjæl der har et godt tip, eller løsningsforslag. T.Hansen i Middelfart yder ikke support, man får bare det svar at kan man ikke bruge varen - ja så kan man da bare sende den retur inden 21 dage. MEN jeg vil ha lortet tril at virke både datakablet og IR porten, det kan ikke passe jeg er den eneste i Danmark der ikke kan få skidtet til at køre. IR porten skulle understøtte det der hedder IRDA, og andre IR standater. Er der nogen der ksn klsre opgaven er vedkommende velkommen til at ringe til mig på 26470132 Jeg kommer på nettet via com1 modem, og jeg har en comport ledig, har også prøvet st lave en virituel port COm 6 . Resume: jeg kører >>>WINME, AMD k6 400mhz, 1124 MB ram , så kører jeg netværk med min kone med et alm netværkskort, Realtek 10/100 mb, og vi deler også internettet, ,im pc kører i det hele taget som <<gateway uden problemer, problemerne opstår først når jeg skal montere den IR Adaptor/port  HJÆLP HJÆLP
Avatar billede anni01ad Nybegynder
04. oktober 2001 - 02:51 #3
Jeg har også investeret i denne ChipIr fra T.hansen, den virker på ingen måde efter hensigten. Jeg har installeret den win2K-update som nogen mener skal til, men det hjælper heller ingen vejne. Jeg vil også meget gerne have det til at virke, da jeg også har fået samme \"send den tilbage\"-respons fra T-hansen. Hvis der er andre der har samme problemer med dette apparat, bør man måske sende en samlet klage, da jeg kan læse ud fra deres katalog at den virker med Win2K. Glæder mig til at høre om der er nyt i denne sag...
Avatar billede skov_p Praktikant
18. oktober 2001 - 12:21 #4
Der er en winME patch der vedrører IRDA. Jeg har selv haft problemer med at køre IR sammen med min HP bærebare med win2000. Prøv at kigge her:

http://www.gsm.org.uk/winme.htm
Avatar billede hoejbjerg Nybegynder
03. december 2001 - 14:56 #5
Jeg har fået IR-Porten at fungere, jeg satte den i en ledig comport og windows fand den selv. Det kører perfekt, med de forskellige programmer som man kan få til <Nokia. Hent dem på www. kazaa,com der kan I finde ALT Kazaa har totalt overtaget Napster, - som nu er en død sild