Avatar billede kedde16 Nybegynder
15. september 2001 - 12:45 Der er 26 kommentarer og
3 løsninger

Password på Drev

Hej

jeg har alle de filer som jeg ikke vil have slettet ligger på mit d drev og noget af det vedkommer ikke andre. da jeg går på en efterskole og har computeren med ville det være rart at kunne få et password på min d drev kan man det??
Avatar billede podata Nybegynder
15. september 2001 - 12:55 #1
Højreklik på drevet > egenskaber > deling.
Der kan du bestemme om du vil dele drevet eller ej, og hvis du giver tiladelse, med eller uden password.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. september 2001 - 13:57 #2
Er det via netværk, eller er der andre der har adgang til din PC?
Avatar billede kedde16 Nybegynder
15. september 2001 - 17:27 #3
det er ikke via netværk jeg mener. det er hvis man åbner denne computer og klikker på D Drevet om man så kunne på den til at komme med noget med ENTER PASSWORD??
Avatar billede kauan Nybegynder
15. september 2001 - 17:37 #4
Du kunne oprette en PGPdisk. Dette koster dog hastighed og øger chancen for tab af data, men der er næppe mange der vil kunne læse dine private data\'er.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. september 2001 - 17:51 #5
Du kan godt oprette brugere, men om du kan forhindre dem i at se dine data på D: tvivler jeg på!
Avatar billede double-g Juniormester
15. september 2001 - 19:03 #6

Hvis dit drev er NTFS, så kan du bare højreklikke på det, vælge - sikkerhed - og indstille hvilke brugere der må få adgang til hvad.

Avatar billede retaxes Nybegynder
15. september 2001 - 19:08 #7
De vil vel stadig have adgang til kontrolpanelet eller hvad!

Husk at du skal have password på dig selv og dine brugere!
Avatar billede double-g Juniormester
15. september 2001 - 19:59 #8
retaxes >> Det kommer an på hvilke rettigheder brugerne er tildelt. Hvis de er oprettet kun med gæste-rettigheder, så har de praktisk taget ikke adgang til noget som helst.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. september 2001 - 20:05 #9
Nej, det har du ret i, men de kan vel få udvidet rettigheder til en mappe på C: f.eks. eller hvad.

Kan de skrive til C:\\Etellerandet?

Hvad med Kontrolpanelet og Min Computer?
Avatar billede double-g Juniormester
15. september 2001 - 20:42 #10
Ja alle bruger har fulde rettigheder til f.eks. deres egen dokumentmappe, skrivebord osv.
Kontrolpanelet kan alle åbne, men det er kun brugere med Admin eller superbruger rettigheder som kan gå længere ind end til kontrolpanelet og lave ændringer. Opdatere drivere og den slags.
Denne Computer kan alle også åbne, men derunder kan alle drev låses, eller der kan gives adgang til at læse, men ikke skrive osv. osv.
Det samme kan også gøres på mappe- eller fil niveau.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. september 2001 - 20:50 #11
Fint, så må det være sådan. Tak for forklaringen ;o)
Avatar billede double-g Juniormester
15. september 2001 - 21:12 #12
NP. Men gad vide om keddel er faldet i søvn af kedsomhed ??? :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. september 2001 - 21:54 #13
Plejer han da ikke det ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. september 2001 - 21:55 #14
han kalder sig for kedde16!
Avatar billede double-g Juniormester
15. september 2001 - 23:09 #15
UUups, synes lige i skyndingen, at der stod keddel6.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. september 2001 - 23:18 #16
Du kan jo kopiere navnene næste gang, selvom der er lidt vanskeligt.
Det kan være nødvendigt med nogle af de skøre navne der findes her på Eksperten!
Avatar billede kedde16 Nybegynder
16. september 2001 - 00:26 #17
he der var lige en fest der skulle ordnes men findes er ikke en program det er jo fx hvis jeg lader en anden fx spille på den men hvis han nu syntes det kunne være sjovt at pille i mine ting  under D drevet hvad så?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 00:32 #18
Lad vedkommende logge sig på som guest evt. med password!
Avatar billede kedde16 Nybegynder
16. september 2001 - 00:39 #19
hmm joo

det kan jo godt gå..
meen ja okay
Avatar billede kedde16 Nybegynder
16. september 2001 - 00:40 #20
hvad nu hvis under win98/me??
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 00:43 #21
Det er næsten umuligt, du kan ikke bruge NTFS der og den logon der i Win98/ME er ikke noget værd!
Avatar billede kedde16 Nybegynder
16. september 2001 - 00:46 #22
nej!!

men findes der ikke et program som kan gøre det?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 00:50 #23
Jeg har aldrig hørt om det, dvs. jo men jeg kan ikke huske hvad det hedder, det er muligt at den hedder TweakUI, jeg tror bare ikke at man kan holde andre fra at se ens HDD!
Avatar billede kedde16 Nybegynder
16. september 2001 - 00:51 #24
hmm okay jeg har hørt noget med at man kan gøre det ved en mappe??
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 00:58 #25
Twekui er nem at finde på nettet, skal jeg skaffe dig linken?
Avatar billede kedde16 Nybegynder
16. september 2001 - 00:59 #26
joo hvis du gider
Avatar billede kedde16 Nybegynder
16. september 2001 - 01:09 #28
mange tak!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2001 - 01:10 #29
Ja, men det er da ok, tak for i aften ;o)

www.fotx.net/retaxes