Avatar billede rv Nybegynder
15. september 2001 - 11:49 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Ekstern Brænder.....

Hej Eksperter,

Er der nogle der kender en god BILLIG ekstern brænder med SCSI-interface???

Jeg har kigget på www.edbpriser.dk men synes ikke lige at udvalget er fantastisk. Det kan ikke passe at der ikke findes andre producenter af eksterne scsi-brændere end: Yamaha, Plextor og HP.!!???

Jeg vil gerne have en brænder med BurnProof teknologien, men den er bare halvdyr. Plextor-brænderen et-eller-andet124SE til ca 2300,- kan iflg. Plextors hjemmeside kun brænde 650 MB skiver. Det er jo ikke fedt.

Kan det virkelig ikke lade sig gøre at finde en ekstern brænder med Burn-Proof til ca 2000 DKK????

En skam Yamaha\'s brænder ikke har Burn-Proof. Er der nogen der har erfaringer med Yamahas brænder???
Avatar billede bbs Nybegynder
15. september 2001 - 11:53 #1
Jeg køber selv en Yamaha SCSI brænder.
Jeg har valgt den fordi det er et godt mærke, og fordi den er hurtig (den model jeg har kigget på).

Hvad skal man dog bruge Burn-Proof til, når man har hele 8 mb buffer?
Burn-Proof slet ikke nødvendigt når bufferen er så høj.
Burn-Proff gør nemlig det, at den hjælper imod bufferunderruns, men når bufferen er på 8 mb, så er der vidst ikke fare for det.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
15. september 2001 - 11:53 #2
Jeg har også ledt efter en sådan, men er også kommet til konklusionen at det er klassen +2300 kr. det findes i.
Avatar billede rv Nybegynder
15. september 2001 - 12:01 #3
>> Kan man egentlig tage en alm. intern SCSI brænder og sætte i et eksternt kabinet??

For så vil det da være en del billigere....

eller??
Avatar billede bbs Nybegynder
15. september 2001 - 12:02 #4
Nej, kan man ikke..
Avatar billede hotpop Novice
15. september 2001 - 12:04 #6
Avatar billede bbs Nybegynder
15. september 2001 - 12:05 #7
De er sgu også langsomme :)
Avatar billede hotpop Novice
15. september 2001 - 12:05 #8
Avatar billede hotpop Novice
15. september 2001 - 12:05 #9
bbs> ja det er eksterne brændere desværre :)
Avatar billede rv Nybegynder
15. september 2001 - 12:32 #10
Er der nogen der har hørt om Yamahas CRW2200SX-VK bænder.

Det skulle være en ekstern version med noget a\'la burnProof tekn.

Er der nogen der ved hvor man kan få den???
Avatar billede rv Nybegynder
15. september 2001 - 12:44 #12
HVorfor står der så internal ???
Avatar billede hotpop Novice
15. september 2001 - 12:47 #13
rv> sorry - linket er til en internal version - har ikke kunnet finde til en eksternal...

http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gHDR00007CRW2200SXZ
ved ikke hvor du kan købe den i DK ...
Avatar billede themulan Nybegynder
15. september 2001 - 15:06 #14
man kan da godt tage et alm. intern SCSI brænder og sætte det i et eksternt SCSI kabinet.. det har jeg gjod..
Avatar billede rv Nybegynder
17. september 2001 - 20:11 #15
Nååå - så tror jeg at jeg lander på en billig Yamaha 16x.

Jeg kan jo vente resten af mit liv inden alle brændere har Burn-Proof.... Desuden har Yamaha jo altid lavet gode brændere førhen, så hvorfor skulle det have ændret sig..

Tak for hjælpen
Avatar billede bbs Nybegynder
21. september 2001 - 18:16 #16
Takker for points :)
Avatar billede skwat Praktikant
21. september 2001 - 18:20 #17
taddadadda bbs briliere igen
hvorfor kan man ikke putte en cdbrænder i et alm. eksternt kabinet?
Avatar billede bbs Nybegynder
21. september 2001 - 18:29 #18
skwat->
Har du et problem med mig?