Avatar billede star-dk Nybegynder
15. september 2001 - 10:39 Der er 29 kommentarer

Problemer med grafikkort

Jeg har lige købt nye computer dele, 1,4 Ghz T-Bird, 512 DDR, ASUS A7A osv
mit grafikkort blev et: Nvidia Geforce2 64 DDR

Problemet er som følger:

Grafikkortet virker fint inde i Win2k men når jeg feks vil køre Diablo II så slukker skærmen og man er nød til at reboote... jeg har prøvet med alverdens drivere, og det nyeste directx 8.0 ( selv 3d test i directx kan det ikke klare )
Igår fik jeg byttede grafikkortet til et nyt med det har SAMME fejl !!

Jeg har prøvet med mit gamle TNT2 32 MB og der virker Diablo II fint....

Så nu har jeg ingen ide tilbage....

Jeg udlover alle 300 point til den som får Diablo II til at virke

Star-DK
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2001 - 10:40 #1
Hm... kan det være en fejl på motherboardet?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
15. september 2001 - 10:42 #2
Nej, det kan ikke være en fejl på motherboardet, eftersom det andet kort virker

Har du prøvet at skifte til 2D grafik i Diablo II ?
Det kan være en mulighed !

//Anders
Avatar billede safri2 Nybegynder
15. september 2001 - 10:48 #3
det ku\' være at bios skulle opdateres?
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2001 - 10:52 #4
Hm... nåja, du skal køre Direct3D hvis den står til OpenGL eller hvad den nu står til - lang tid siden jeg har spillet.

Kan den køre andre 3D spil?

safri2:

Nej, det burdte den ikke!
Avatar billede star-dk Nybegynder
15. september 2001 - 11:09 #5
Jeg ejer ikke andre spil jeg kan prøve med.. og kan ikke skifte til 2D grafik eftersom den slukker skærmen inden.. Videotesten i Diablo II kan jeg heller ikke....
Avatar billede star-dk Nybegynder
15. september 2001 - 11:23 #6
Shadow Warrier ( 3d skydespil ) virker sgu... WHAT ???
Avatar billede hotpop Novice
15. september 2001 - 11:33 #7
star-dk> Shadow Warrior er i 2D :) (spillet bruger ikke 3D-funktioner)
Avatar billede hotpop Novice
15. september 2001 - 11:34 #8
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2001 - 11:35 #9
lol... prøv at køre den fil som hedder \"runtest.exe\" eller noget i den stil i Diablo2 mappen, og prøv alle graffik funktioner.
Avatar billede hotpop Novice
15. september 2001 - 11:42 #10
alaza> \"Jeg ejer ikke andre spil jeg kan prøve med.. og kan ikke skifte til 2D grafik eftersom den slukker skærmen inden.. Videotesten i Diablo II kan jeg heller ikke....\"
Avatar billede hotpop Novice
15. september 2001 - 11:46 #11
Avatar billede makse Nybegynder
15. september 2001 - 11:48 #12
Hent den nyeste AGP driver til dit bundkort.
Link: http://www.ali.com.tw/eng/support/drivers/north_agp_driver.htm
Avatar billede star-dk Nybegynder
15. september 2001 - 12:12 #13
Har prøvet alle de drivere, patches osv.. ingen forskel....
Avatar billede star-dk Nybegynder
15. september 2001 - 12:30 #14
Quake III arene, gør præcis det samme..... slår skærmen fra.. og Reboot eneste valg..
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2001 - 12:33 #15
Har ingen idé så!
Avatar billede makse Nybegynder
15. september 2001 - 12:34 #16
Prøv i BIOS at lave en \'Load Setup Defaults\' (Står i Exit menuen)

Avatar billede hotpop Novice
15. september 2001 - 12:37 #17
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2001 - 12:38 #18
Neeej... aldrig - brug IKKE 12.81. De laver fejl konstant... brug 12.41 i stedet!
Avatar billede hotpop Novice
15. september 2001 - 12:41 #19
alaza> ikke ver. 21.81 - ver. 21.81 :)
Avatar billede makse Nybegynder
15. september 2001 - 12:41 #20
Prøv også at lukke alle de programmer, du har kørende i baggrunden. (CTRL-ALT-DELETE)

Alaza > 21.81 kører perfekt her. :)
Avatar billede hotpop Novice
15. september 2001 - 12:41 #21
Sorry: alaza> ikke ver. 12.81 - men ver. 21.81 :)
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2001 - 12:42 #22
Problemer med stavningen? :)

makse... har du prøvet at spille Max Payne med de drivere?
Avatar billede hotpop Novice
15. september 2001 - 12:44 #23
alaza> det har jeg ikke - og kommer heller aldrig til det.
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2001 - 12:46 #24
Det har du ikke hvad? Spillet Max Payne med dem? Det var heller ikke dig jeg spurgte! :)

Min fryser i ca. 10-20 sek., og det gør den hver 5 min. med 12.81 installeret, men med 12.41 kører det perfekt!
Avatar billede hotpop Novice
15. september 2001 - 12:48 #25
ALAZA> Linket er IKKE til drivere version 12.81 - det er til version 21.81.
Fra Readmetext:
================================================================================
NVIDIA Display Driver for Windows 2000/XP              version 21.81, 09/08/2001
================================================================================

Operating systems supported
---------------------------
Microsoft Windows 2000/XP Professional
Microsoft Windows 2000/XP Server

Adapters supported
NVIDIA RIVA TNT
NVIDIA RIVA TNT2
NVIDIA RIVA TNT2 Pro
NVIDIA RIVA TNT2 Ultra
NVIDIA Vanta
NVIDIA Vanta LT
NVIDIA RIVA TNT2 Model 64
NVIDIA RIVA TNT2 Model 64 Pro
NVIDIA Aladdin TNT2
NVIDIA GeForce 256
NVIDIA GeForce DDR
NVIDIA Quadro
NVIDIA GeForce2 MX
NVIDIA GeForce2 MX 200
NVIDIA GeForce2 MX 400
NVIDIA Quadro2 MXR
NVIDIA Quadro2 EX
NVIDIA GeForce2 GTS
NVIDIA GeForce2 Pro
NVIDIA GeForce2 Ultra
NVIDIA Quadro2 Pro
NVIDIA GeForce3
NVIDIA Quadro DCC

File list
ALIAGP.SYS    - AGP support file for Aladdin TNT2
NVINSTNT.DLL  - NVIDIA installation/uninstallation support file
NVOGLNT.DLL    - NVIDIA OpenGL driver
NV4_DISP.DLL  - NVIDIA display driver
NV4_DISP.INF  - Windows 2000/XP display driver information file for NVIDIA
NV4_MINI.SYS  - NVIDIA miniport driver
NVCPL.DLL      - NVIDIA display properties extension
NVCPL.HLP      - NVIDIA display properties extension help file
NVQTWK.DLL    - NVIDIA taskbar applet
NVDESK32.DLL  - NVIDIA desktop manager
NVDMCPL.DLL    - NVIDIA desktop manager hook library
README.TXT    - The file you\'re reading

Installation instructions
1.  These drivers must be installed by a user with Windows 2000/XP Administrator
    privileges.  Please consult your system administrator or Microsoft
    Windows 2000/XP User\'s Manual for more information on Administrator
    privileges.

2.  Start Microsoft Windows 2000/XP.

3.  From the Start menu, select Settings.

4.  Select Control Panel.

5.  Select System.

6.  Select Device Manager.

7.  Under Display adapters, select the name of the NVIDIA adapter you have
    installed.  If you do not see a Display adapters option, or if your NVIDIA
    adapter is not listed, under Other Devices, select Video Controller (VGA
    Compatible).

8.  Select the Driver tab.

9.  Select Update Driver.

10.  Select Next.

11.  Select Next.

12.  Verify that \"Specify a location\" has a check mark next to it.  If it does
    not, click in the box next to \"Specify a location\" to place a check mark
    in the box.  Select Next.

13.  Enter the path to the NVIDIA drivers in the \"Copy manufacturer\'s files
    from:\" dialog.  Select OK.

14.  If you get a dialog box that states \"A suitable driver for this device
    is already installed.\", click in the box next to \"Install one of the
    other drivers\" to place a check mark in the box, then select Next.

    Otherwise, select Next, then proceed to step 16.

15.  Select the following driver from the list.  NVIDIA RIVA TNT is used an
    example; make sure to select your NVIDIA adapter from the list.

    Description            Provider        Manufacturer    Location
    -----------            --------        ------------    --------
    NVIDIA RIVA TNT        NVIDIA          NVIDIA          a:\\nv4_disp.inf

    Select Next.

16.  Select Finish.

17.  Select Close.

18.  Windows 2000/XP will ask if you wish to restart the computer.  Select Yes.

===============================================================================
Copyright 1999-2000, NVIDIA Corporation.                    All rights reserved.
================================================================================

Avatar billede makse Nybegynder
15. september 2001 - 12:54 #26
Alaza > Ja, Max Payne kører perfekt.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2001 - 00:47 #27
ok
Avatar billede aga Nybegynder
20. april 2003 - 23:05 #28
få dig et nyt kort det virker. HEHE
Avatar billede rbu Nybegynder
12. januar 2006 - 17:23 #29
Jeg har haft et lignende problem. Jeg løste det ved at installere den nyeste version af Microsofts .NET Framework. Du kan prøve det samme og så hvad der sker