Avatar billede mussle Nybegynder
15. september 2001 - 10:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problem med tdc bredbånd

har netop fået installeret tdc bredbånd...men har ingen kontakt med internettet
Modemmet kører fint nok...alle 3 grønne dioder lyser.

den siger at den ikke får nogen fat i nogen dhcp server..

er der nogen som har haft lignende problemer??
Avatar billede mickey777 Nybegynder
15. september 2001 - 13:00 #1
Der er altid et eller andet i vejen med TDC bredbånd, overvej at skifte til cybercity !!!

Ellers undersøg dixa, et tilbud her til efteråret som for 495 kr. giver en 2 MBit line samt fri indlands telefoni, se mere på www.dixa.dk
Avatar billede mickey777 Nybegynder
15. september 2001 - 13:01 #2
Prisen er faktisk 398 kr og ikke 495 kr.
Avatar billede handmade Nybegynder
15. september 2001 - 13:04 #3
Dixa har alvorlige problemer med financieringen...

mussle-du har ikke fast IP?

Avatar billede mickey777 Nybegynder
15. september 2001 - 13:10 #4
Nej det behøver du ikke (fast IP).

Det kan måske være at Dixa har alvorlige problemer, men vent et par måneder så skal du bare se.....
Avatar billede prodic Mester
15. september 2001 - 13:11 #5
prøv at vælge kør og skriv cmd i boksen.

Dernæst åbner der en nyt vindue, deri skal du skrive ipconfig

Der kommer så en liste over IP-numre etc.
Så kan du se om du overhovedet har fået tildelt et nummer.
Hvis ikke - tja så er deres supportafdeling altid åben. Noget tyder på at deres DHCP-server ikke kører optimalt lige nu udfra din fejl-besked.

Har selv TDC og har ikke haft problemer endnu...
Avatar billede handmade Nybegynder
15. september 2001 - 13:12 #6
Hvis mussle ikke kan få fat i TDC\'s DHCP server, så får han ikke tildelt en IP og kan ikke komme på nettet. Det er derfor jeg spørger.

Avatar billede jelzin101 Praktikant
15. september 2001 - 13:13 #7
sluk for evt. firewalls og antivirus software du har kørende. gør så som prodic sagde men skriv :
ipconfig /renew

(det kan godt tage lidt tid...)
Avatar billede prodic Mester
15. september 2001 - 13:18 #8
handmade->Korrekt, spørger bare for at se om han overhovedet har været i forbindelse med den. Hvilket godt kunne ske, og så ville han have fået et IP-nummer.
Og der kan gå lidt tid inden at ens IP-nummer bliver opfanget hos TDC, især ved den første installation.
På samme måde som ventetiden med ipconfig /renew
Avatar billede handmade Nybegynder
15. september 2001 - 13:22 #9
>prodic, Ja det er også rigtigt, min kommentar var nu også nærmest rettet til mickey - du tør vel ikke hoppe af nettet i weekenden, hvis serveren er ustabil :-))
Avatar billede mussle Nybegynder
15. september 2001 - 13:27 #10
nej jeg vil ikke have cybercity..deres linier på falster er sindsyge udstabile
Har bestilt fast ip..men har intet at sige..da man hos tdc under alle omstændigheder skal koble op efter en DHCP...har snakket med support...
øh..bø..øh...vi ringer til dig på mandag...øv
håbede på at der var andre der havde haft lignende probs...
Avatar billede prodic Mester
15. september 2001 - 13:27 #11
handmade->Hopper aldrig af, man ved aldrig om man gik glip af noget. ;-)
Avatar billede kajfas Nybegynder
16. september 2001 - 10:20 #12
->mussle

Har præcis samme problem med TDC bredbånd. Der _er_ noget galt med deres DHCP servere. Nogle gange kommer man på, og så mister man forbindelsen når ens leasing-periode løber ud, fordi DHCP serveren i mellemtiden er gået ned.
Se evt. http://www.eksperten.dk/spm/109466
Avatar billede mussle Nybegynder
28. august 2002 - 19:05 #13
løst