Avatar billede binz Nybegynder
02. februar 2000 - 13:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Public Folders offline??!

Vi har en Exchange 5.5 stående og bruger Outlook 98 på klienterne, er der nogen der ved om man kan gøre Public Folders tilgængelige offline, ligesom man kan med sin post, adresser og kontaktpersoner. Jeg ved ikke om man kan med et p(e)st-fil, men dette ville jeg helst gerne undgå!
Avatar billede hjensen Nybegynder
02. februar 2000 - 15:04 #1
Det er min bedste overbevisning, at man ikke kan køre public-folders når man er offline. Den kan jo forøvrigt også komme til at indeholde en frygtelig masse data, så det ville kræve en kæmpe HD.
Adressebøger, Mailbox og Personal Folders kan være tilgængelige Offline.
Avatar billede hanno Nybegynder
02. februar 2000 - 15:13 #2
Du skal højreklikke på en Public Folder, og tilføje den til "Fortrukne". Herefter kan du vælge om den skal være tilgængelig "Online/Offline"...

\\Hanno
Avatar billede binz Nybegynder
02. februar 2000 - 22:43 #3
Hmmm Hanno, synes ikke rigtig at der findes et menupunkt der hedder Føj til foretrukne, der er et der hedder Føj til outlookpanelet, men det er i hverfald ikke den! Jeg har kigget både i Outlook 97 og 98, så det skal være i 2000'eren der findes en sådan funktion!
Avatar billede hanno Nybegynder
02. februar 2000 - 23:20 #4
Det du skal er at "Trække" den Public folder" op i "Foretrukne" således at den bliver kopieret der op ;-) derefter kan du sætte denne mappe til Offline !

\\Hanno
Avatar billede louise Nybegynder
03. februar 2000 - 08:45 #5
Du kan også gå i menuen Filer, Mappe, Føj til foretrukne i offentlige mapper.
Derefter højreklikker du på mappen under Foretrukne, vælg Egenskaber, fanen Synkronisering, markér 'Offline eller Online'.
Hvis du ikke i forvejen har oprettet en offlinemappefil (.ost), vil du blive spurgt
om du vil oprette en. Her svarer du Ja/OK.
Da du sandsynligvis kører via LAN på arbejdet og via Modem derhjemme,
er du nu nødt til at oprette en ekstra Outlook profil, som skal indeholde serviceprogrammerne Internet e-mail og Exchange. Du har ikke brug for Private mapper, da du er nødt til at angive, at mail skal leveres til din Mailbox/Postkasse. Gør du ikke det, vil synkroniseringen ikke virke.
Du skal huske at logge dig på Exchange Server med din nye profil.
Under menuen Funktioner, Serviceprogrammer, fanen Levering skal du rykke Internet e-mail op så det står først.
Under menuen Funktioner, Indstillinger, fanen Posttjenester skal du fjerne 'flueben' fra Microsoft Exchange Server.