Avatar billede valagar Nybegynder
15. september 2001 - 00:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

explorer.exe

Når jeg starter Windows kommer det opp en feilmelding om en ugyldig sidefeil i explorer.exe. Jeg har prøvd å kopiere filen fra en annen maskin uten hell, og har funnet ut at eneste løsning må være å reinstallere Windows. Men på de andre partisjonene har jeg en del programmer/filer jeg gjerne ville beholde. Bør jeg da:

1) Format C:, og legge inn windows fra scratch
2) starte windows med oppstartsdiskett og kjøre install.exe
3) noe annet?

Jeg vil miste minst mulig, og få en så smerteløs overgang som mulig.

Takk for alle svar!
Avatar billede slinky Nybegynder
15. september 2001 - 00:34 #1
[2] VILLE JEG HVERTIFALD VÆLGE.

//SLINKY
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. september 2001 - 00:34 #2
Hvis de programmer, som du har liggende på andre partitioner, og hvis de er installeret under din Windows-version, f.eks. Office-pakken, så kan du ikke bare formattere C-drevet og regne med at kunne benytte Office-pakken efter en ny installation. Det er fordi installationsprogrammet ændrer i Registreringsdatabasen. Ergo skal du tage en back-up af dine data, installere Windows + programmel igen fra start.

Herefter kan du lave et image af. f.eks. dit C-drev og dit D-drev til en anden gang med programmet \"Ghost\". Så er du oppe at køre på 20 min. en anden gang, hvis uheldet skulle være ude.
Avatar billede deejay_m Nybegynder
15. september 2001 - 00:37 #3
du behøves ikke geninstalere windows hent explorer her

http://a109.ms.a.microsoft.com/f/109/1611/2h/download.microsoft.com/download/ie55/install/5.5/win98/da/ie5setup.exe

ps du kan jo ikke bare erstatte den exe fil der laver en fejl da det er dll\'en koden befinder sig i vel
Avatar billede tophat Nybegynder
15. september 2001 - 00:42 #4
prøv om du kan komme i windows i fejlsikret tilstand, og kør programmet sfc.exe

hvis du kan køres programmet fra start> kør>og
i dialogboksen skriver du \"sfc.exe\" med anførelsestegn.

i dette program kan du reinstalere filer fra din windows-cd.

hvis du ikke kan komme ind i windows i fejlsikret
tilstand, kan du prøve at kopiere filen fra en anden maskine og ligge den ind fra dos-promten!

et er sikkert, filen er korruptet og skal erstattes.