Avatar billede paxster Nybegynder
15. september 2001 - 00:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

fuldstændig grøn....

Hey.

Jeg har aldrig prøvet at programmere ASP før men har bestemt mig for at lære et programmeringssprog... og har valgt asp, er der nogen der kan give mig nogen gode råd til hvordan jeg kommer i gang og hvordan jeg lærer det grundlæggende... Er der forresten nogen andre programmerinssprog som er lettere  at lære som fx php..??

/Paxster
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2001 - 00:13 #1
Vil anbefale dig og læse her
http://www.html.dk/tutorials/asp/
de forklare det rigtig godt så enhver kan forstå det :o)
Avatar billede perj Nybegynder
15. september 2001 - 00:13 #2
Her er et par steder du kan kigge.

http://www.html.dk/

http://www.activeserverpages.dk
Avatar billede koldstar Nybegynder
15. september 2001 - 00:28 #3
Du kan evt. prøve med visual basic først, da det er ret nemt at lære...
Avatar billede koldstar Nybegynder
15. september 2001 - 00:29 #4
det er nemlig samme sprog i asp, hvis du altså vælger vb script.
Avatar billede valagar Nybegynder
15. september 2001 - 00:31 #5
ta en titt på de røde bøkene til WROX (Beginning og Proffesional Active Server Pages 3.0). De er fantastiske!
Avatar billede paxster Nybegynder
15. september 2001 - 00:38 #6
jeg har forsøgt mig lidt med visual basic. men er der nogen bøger hvor man lærer at flette det ind i websider da..?? Da jeg forsøgte mig var der kun mulighed ofr at lave programmer...

/Paxster
Avatar billede -sofus- Nybegynder
15. september 2001 - 00:44 #7
ved du har afvidst de andre.. men html.dk\'s asp guide er genial..

EFTER du har læst og forstået den kan jeg anbefale ASP for dummies

Tror faktisk ASP er det nemmeste at gå i gang med men forskellen er ikke så stor
Avatar billede roger Nybegynder
15. september 2001 - 09:25 #8
Du skal ikke begynde på ASP, men PHP. PHP rox.

Som sofus skriver: ASP er for dummies..hehe :-)))

Hvis du vælger PHP, har de nogle ok begynder-artikler på www.webcafe.dk.
Avatar billede paxster Nybegynder
15. september 2001 - 10:36 #9
men med asp skal man så ikke have sin egen server..?? kan man ikke have en på nettet..??

for jeg forstår ikke helt asp\'s principper...

/Paxster
Avatar billede perj Nybegynder
15. september 2001 - 11:13 #10
Tror ikke du gider høre på vores svar, men her er sidste kommentar fra mig.

http://www.activeserverpages.dk/litteratur/
Avatar billede paxster Nybegynder
15. september 2001 - 14:37 #11
fik ikke lige det jeg ville have....

såå jeg tror sq ikke at i kan hjælpe mig...

så jeg lukker bare..
Avatar billede perj Nybegynder
15. september 2001 - 14:45 #12
Avatar billede perj Nybegynder
15. september 2001 - 14:48 #13