Avatar billede spade Nybegynder
14. september 2001 - 20:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Intel -> AMD = skuffet ?

Hej!

Jeg overvejer at få nyt setup... Tænker lidt på AMD.
Har dog ALDRIG skænket AMD en tanke, men pga. deres DDR-ram (billige!)! Hvis jeg køber et A7M266 + en AMD 1400mhz 266FSB og dertil 2x256mb PC2100-RAM.
MEN!
Skal jeg installere 1000 patches for at det kører, og vil det køre 24/7 ??
Det er jo forholdsvis billigt AMD-udstyret....
Har sværget til Intel indtil nu....

Vil meget gerne ha svar fra nogen som evt. har samme setup....
TAAARK
Avatar billede bbs Nybegynder
14. september 2001 - 20:42 #1
Godt Setup, mange har det, og der er ingen problemer med det.
Avatar billede bbs Nybegynder
14. september 2001 - 20:45 #2
1400 MHZ - Hamrende hurtig processor, og billig er den jo også.
Asus A7M266 - Meget godt bundkort, men hvorfor ikke Soltek SL75DRV? Det er en del bedre (mener jeg) og har en masse kanon fede overclocking features såsom RedStorm, og at man kan sætte voltage op med 0.05v pr. gang.

512 MB DDR-RAM i 2 blokke - Kanon godt, hvis de skal være i den billige ende, så køb Veritech. 512 er præcist hvad der skal til, du skal jo regne med at Windows hugger 128 mb ram for at køre 2000 PRO optimalt.
Avatar billede spade Nybegynder
14. september 2001 - 20:54 #3
bbs <--- Ahh... Ikk det Soltek.. det har VIA - med hvem jeg ikke har særlig gode oplevelser med :/
Du får dine pts. når der er flere meninger herinde... Ok ?
Tak for de hurtige svar :D
Avatar billede bbs Nybegynder
14. september 2001 - 20:59 #4
Ikke ok, jeg jagter TommyF, så vil ha\' dem hurtigst muligt ;)

Ej, VIA har jeg nu gode oplevelser med, men det bundkort du har valgt der er heller ikke så tosset.
Avatar billede hsgroup Nybegynder
14. september 2001 - 21:06 #5
Hvad smager bedst æbler eller pærer? Det afhænger af ens personlige smag, ligesom valg af processor gør.
Hvad skal du bruge din PC til? Vil du lege med overclocking? Ønsker du en støjsvag PC? M.M.
Intel er nok den hurtigste til alm. kontor applikationer og lign. den udvikler ikke så meget varme og er nok den \"pæne\"
AMD hurtigst til spil, bliver utrolig varm, bør anbringes i et stort kabinet som bør have ekstra blæser monteret, det giver alt andet lige mere støj. AMD er desuden skrøbelig i sin fysiske opbygning, knækker let så man skal være varsom med at håndtere den.
Avatar billede bbs Nybegynder
14. september 2001 - 21:18 #6
Det skal da lige siges, at Athlon generelt er hurtigere end Intel i PC\'er.
Avatar billede vikingenuffe Nybegynder
14. september 2001 - 21:23 #7
Ahhh..Generelt !? - Det var da først med introduktionen af Duron/Thunderbird at det blev sådan.

Og resultatet er en meget større varmeudvikling, hvilket ikke er ubetydeligt for nogen.
Avatar billede spade Nybegynder
14. september 2001 - 23:49 #8
Bbs løb med pts\'ene som lovet... Jeg vil _STÆRKT_ overveje AMD i min næste PC.. Min PC bruges pt. som hardcore talknuser, ftp (24/7) og den skal bare knuse TAL !! MANGE :D

Avatar billede bbs Nybegynder
15. september 2001 - 10:49 #9
Hvis den skal kunne _alt_ så overvej at købe et Dual board, med 2 MP processorer.

Tyan laver glimrende dual motherboards..