Avatar billede trolle Nybegynder
14. september 2001 - 19:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Xwindow

Hej.

Jeg har ladet mig fortaelle at man kan koere et XWindow i win2k.
Men spoergsmaalet er saa hvordan?  Hvor kan jeg faa det, og er det lige ud af landevejen at installere?

(Evt. besvarelser maa gerne tage udgangspunkt i at jeg ikke ved meget lidt om XWindow!)

-Trolle
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. september 2001 - 19:43 #1
XWindow har jeg aldrig hørt om, er det et program eller styresystem?
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. september 2001 - 19:44 #2
Avatar billede hojben Novice
14. september 2001 - 19:45 #3
Er XWindows ikke KUN til Unix, FreeBSD etc ???
Avatar billede dr.m Nybegynder
14. september 2001 - 19:47 #4
I think you are a little confused. xwindow is the windows environment when running on a Linux operation system, to give a window interface. Windows2000 IS a window environment by definition (you can almost guess it from the name. therefore, you can not / don\'t need to install Xwindow on windows. it will be like installing DOS on DOS or Linux kernel on Linux kernel

M
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. september 2001 - 19:48 #5
http://www.seal-soft.com/xwinset.html

Det ligner noget Windows GUI till Unix og Linux, så det kan ikke bruges under Windows!
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. september 2001 - 19:49 #6
En ægte Unix mand ville aldrig bruge det, fy føj da ;o)
Avatar billede dr.m Nybegynder
14. september 2001 - 19:50 #7
:)
Avatar billede jespernaur Nybegynder
14. september 2001 - 20:07 #8
Du kan køre XWindows på en PC, hvis du anskaffer et såkaldt X-server program, der kan køre på
PC\'en. Der findes adskillige kommercielle produkter, eksempelvis eXcursion, Reflection X
XVision og flere andre. Der findes utvivlsomt flere, sikkert også gratis (her skal
man dog være forberedt på, at de ikke nødvendigvis er så gode som de kommercielle
produkter).

Hvornår har du brug for X-windows på din PC? Svar: Hvis du ønsker at afvikle X-Windows
klientprogrammer, og få deres vinduer vist på din PC.

Og hvor støder man på X-Windows klientprogrammer? Som antydet ovenfor, er der mange
programmer under UNIX, der anvender X-Windows. Med en X-server på din PC har du
mulighed for at afvikle sådanne programmer på UNIX-maskinen, og få vist vinduerne
på PC\'en over netværket.

Mvh
Jesper Naur
Avatar billede hojben Novice
18. januar 2002 - 14:28 #9
spørgsmål besvaret.. accepter og luk