Avatar billede jacobchr Nybegynder
14. september 2001 - 14:04 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke slette partitioner.

Jeg ved ikke præsist hvilken kategori denne skulle have været i da det drejer sig om Windows XP (NT 5.1).
Efter at have købt og installeret Windows XP RC1, med dual boot på Slackware 8.0, er det ikke muligt at slette mine partitioner ikke eller resette min MBR.
Jeg har prøvet med XP, ME bootdisk og fdisk, cfdisk i Linux men uden held.
Nogne der har gode ideer til hvordan jeg kommer videre ? (Er RC1 dækket af MS Support og hvor da ?)

partitionerne ser således ud :
1. Linux swap (Primær)
2. Linux root (Primær)
3. Linux home (Primær)
4. XP C (Primær)
5. XP D (Logisk)
Avatar billede disky Nybegynder
14. september 2001 - 14:05 #1
virker

fdisk /mbr

ikke ?
Avatar billede jacobchr Nybegynder
14. september 2001 - 14:13 #2
disky >> Prøver jeg det skriver den bare ;
\"The master boot code has NOT been updated.\"

/jacob
Avatar billede disky Nybegynder
14. september 2001 - 14:14 #3
hmmmm,

Kan du få fat i en win98 bootdisk med fdisk på ?

Måske kan den hjælpe

Kan måske hentes på www.bootdisk.com
Avatar billede noerrevang Nybegynder
14. september 2001 - 14:15 #4
Prøv med Patition Magic.
Avatar billede jacobchr Nybegynder
14. september 2001 - 14:18 #5
disky >> Det prøver jeg lige.

noerravang >> Kan man hente den gratis ? Eller bare DOS delen. Da jeg kun har mulighed for at starte Linux op. Da XP også giver mig en fed blå skærm :-(

/jacob
Avatar billede jacobchr Nybegynder
20. september 2001 - 16:35 #6
Har ikke fået det til at virke, da det ser ud til at være dårlige sektorer på disken. Men jeg fik fjernet partitionerne via en Win98 bootdisk, så disky får point for hjælpen.

/jacob
Avatar billede jacobchr Nybegynder
20. september 2001 - 16:36 #7
Har ikke fået det til at virke, da det ser ud til at være dårlige sektorer på disken. Men jeg fik fjernet partitionerne via en Win98 bootdisk, så disky får point for hjælpen.

/jacob