Avatar billede bagge187 Nybegynder
13. september 2001 - 23:10 Der er 11 kommentarer

Lumatron DVD kodefri??

Jeg har lige anskaffet mig en Lumatron DVD 30K1 og er meget interesseret i at få den gjort kodefri. Jeg har funde nogle beskrivelser af hvordan man gør den ældre model 20K1 kodefri, men denne metode virker ikke.
Håber der er nogle der kan løse mit problem.

Avatar billede vladimirr Nybegynder
13. september 2001 - 23:11 #1
Du kan evt betale et værksted for at gøre den kodefri...
Avatar billede bagge187 Nybegynder
13. september 2001 - 23:13 #2
Jeg tro jeg kan nøjes med at \"pille\" lidt ved softwaren
Avatar billede makse Nybegynder
13. september 2001 - 23:42 #3
Avatar billede ..jan Nybegynder
25. september 2001 - 09:41 #4
Lumatron DVD30K1

Omkodning fra regionskode 2 Europa til KODEFRI

Lumatron DVD afspiller er fra fabrikken indstillet til regionskode 2 for Europa, men ønsker man at gøre den kodefri, så følger hermed procedure:

Åbn DVD/CD skuffen.

Tryk SETUP på fjernbetjening.

Tryk tallene 91001 på fjernbetjening.

Tryk STEP på fjernbetjening.

Tryk SHUFFLE på fjernbetjening.

Tryk NEXT på fjernbetjening.

DVD-afspilleren er nu kodefri, kom DVD film i og tryk på play.

NB! Nogle DVD film fra USA har indbygget software der aflæser om DVD-afspilleren kan aflæse flere koder ( Kodefri, kode 9 ) hvis DVD filmen opdager at der kan aflæses flere koder så vil den ikke starte, man ændrer koden via menuen som beskrevet ovenfor og indstiller DVD-afspilleren til regionskode 1, og følger samme procedure som beskrevet ovenfor istedet trykker man 11001 istedet for 91001, Hvis man f.eks ønsker at ændre til regionskode 2 så skrives der 21001, man sætter regions kode ( 2 ) foran maskinens kode ( 1001 ), og så fremdeles for de andre regionskoder.

Regionskode vil normalt stå på kassetten til de film man køber.

Ønsker man at tjekke hvilken regionskode DVD-afspilleren er indstillet til, kan man tjekke det på følgende måde:

Åbn DVD/CD skuffen.

Tryk SETUP på fjernbetjeningen.

Tryk SHUFFLE på fjernbetjeningen.

Tryk STEP på fjernbetjeningen.

Tryk NEXT på fjernbetjeningen.

Herefter bladres der nedad i menuen med piletast indtil man når DEBUG, kør derefter til højre med piletast,

Ö ( \"flueben\" ) er lig med den regionskode der er aktiv.

Avatar billede vladimirr Nybegynder
25. september 2001 - 13:22 #5
LOL
Så er jeg sku glad for at jeg købte en Pioneer der var kodefri fra starten !
Avatar billede ..jan Nybegynder
25. september 2001 - 15:26 #6
ja, men du får muligvis problemer med kommende film. Det er det smarte ved en lumatron hvor du kan tvinge den til én bestemt region, eller bare helt kodefri.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
25. september 2001 - 15:56 #7
..jan -> Det har jeg ikke hørt om, men jeg må jo se hvad det kan give af evt problemer til den tid...
Avatar billede linnemann Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:20 #8
Jeg har selv en Lumatron og det er virkeligt noget der kan anbefales.

Den virker bare.
Avatar billede ..jan Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:09 #9
jep den er nemlig god, den er bare ikke helt så god til at spole fremad i brændte SVCD´er.
Avatar billede linnemann Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:12 #10
OK det har jeg ikke prøvet jeg har kun prøvet med almindelige VCD\'er og de køre bare der ud af uden problemer.
Avatar billede ..jan Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:28 #11
det er vidstnok fordi at en svcd er i mindre fps end en almindelig vcd. Men man kan efter sigende få nogle DVD afspillere der afspiller SVCD helt flydende.