Avatar billede jop... Nybegynder
13. september 2001 - 21:11 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Adsl uden telefon..

Jeg er på vej til at flytte i egen lejlighed.. Det blev simpelthen for meget
for mig at se kammeraterne få adsl, mens jeg boede på landet med min 56k..
Så jeg flytter til storbyen  (Holstebro)  :-)

Lejligheden jeg har fået mig er udstyret med telefonkabler og alt muligt
andet sjovt.. Nu kommer spørgsmålene så..

-Er der ingen udbyder der tilbyder at oprette en adsl-forbindelse uden at
man skal betale for en telefonlinje..

-Hos teledanmark kan man få et \"mini\"pstn-abonnement; kan det bruges til
f.eks. at lægge en cybercity adsl-linje på?

Jeg ved godt, at bredbånd også er en løsning, men jeg har virkelig ikke brug
for telefonen\"nummeret\".. Jeg har ingen rigtige venner alligevel...  :-)

Ergo: Skal man have et telefonnummer for at få adsl?

Fatter i minus af hvad jeg mener..?

René Jeppesen
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
13. september 2001 - 21:13 #1
Jeg fik lagt et ADSL abbo, ind af cybercity, uden de skulle ha et alm. telefonabbo, inst. :)
Avatar billede a_hyltoft Nybegynder
13. september 2001 - 21:14 #2
jeg kender en der har fået adsl hos cybercity uden han har fået et tlf. nummmer så der er alså mulig hos adsl
Avatar billede handmade Nybegynder
13. september 2001 - 21:14 #3
Wol laver også ADSL uden telefonabbo.
Avatar billede jacobberget Nybegynder
13. september 2001 - 21:17 #4
Cybercity!
Avatar billede jop... Nybegynder
13. september 2001 - 21:18 #5
Hvordan bestiller man uden et telefonnummer??  :-)
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
13. september 2001 - 21:18 #6
Ringer til dem :)
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
13. september 2001 - 21:19 #7
Eller du kan kigge i telefonbogen hvad den tidligere beboer havde af nummer sådan gjorde jeg LOL :)
Avatar billede fisherprice Nybegynder
13. september 2001 - 21:19 #8
jeg har ADSL abonement hos cybercity og det enste det kræver at du har en telefonlinje og stik i lejligheden. (Men ikke at du nødvendigvis har et nummer)

Desuden skal der være kobber af en vis kvalitet i ledingen og yderligere max 5 km til nærmeste telefon central. men i en by som holstebro skulle der formentlig ikke være problemer.

Ergo. du behøver kun stikket og ikke noget telefon abonement.

Hvis du gå ind på www.cybercity.dk kan du se deres priser og du kan få dem til at tjekke om din linje er kvali nok til ADSL - ganske gratis.
Avatar billede fisherprice Nybegynder
13. september 2001 - 21:21 #9
i øvrigt vil jeg mene at alle udbydere af ADSL har mulighed for at oprette forbindelsen uden oprettelse af telefon-abonement.

Hvis du surfer lidt rundt hos de forskellige teleselskaber så finder du nok et fedt tilbud. Prøv også telefona.dk eller telia.dk
Avatar billede jop... Nybegynder
13. september 2001 - 21:22 #10
Skal der så ikke en teknikker ud?
Avatar billede fisherprice Nybegynder
13. september 2001 - 21:28 #11
jo, men f.eks ved min abonnement hos cybercity betalte de for oprettelse og meget andet, desuden kunne jeg låne en router af dem. jeg skulle dog binde mig for et halvt år, men det er vel okay taget i betragtning at de betalte over 2kkr for det.

MEd hensyn til kobberet kan du måske se det i deres system (TDC\'s system egentlig). men hvis du søger hos forskellige selskaber så er der sikkert et fedt tilbud, for de fører jo nærmest krig mod hinanden