Avatar billede src3010 Nybegynder
13. september 2001 - 20:52 Der er 6 kommentarer

Rebootér uden grund!!!

Hej
Jeg har en Asus p5a bund kort med 500 amd-k6 - 2 pro. 256mb ram(som fungere fint i en anden computer også under win2k)har skiftet grafik kort opgraderet bios, men allige vel rebooter den når der bliver skiftet mellem spil og windows ex. jeg spiller Delta force og jeg får en besked i Messenger og Alt-tab for at se den og bammmm den rebooter!!!!!
Er der nogen der har en update eller et eller andet jeg nægter at køre ME eller 98 igen!
Avatar billede makse Nybegynder
13. september 2001 - 21:02 #1
Prøv at slå automatisk genstart fra.
H-klik på Denne Computer -  Egenskaber > Avanceret - Start og Genoprettelse - Fjern hakket ud for \'Genstart Automatisk\'

Nu kommer der evt. en fejlmeddelelse, istedet for.
Avatar billede zizi Nybegynder
14. september 2001 - 01:20 #2
Under Win2K er der som regl en del fejl når man vil spille spil, det er ikke fejl som viser sig fysisk, men de ligger i baggrunden og køre og bruger nogle ressouser, ved at bruge ALT/TAB går de fejl ind og påviker Bl.a den opsætnings ændring som kommer når den skal vise et andet skærmbillede... :-(

Hvis du vælger at spille et spil under et 32BIT styresystem som WIN2K er det kun et spørgsmål om tid før at windows går i lort..

Eneste fornuftige råd er at spille spil under noget andet, eller formatere din Pc\'er og ligge det ind forfra..

Det hjælper altid, men igen, kun et spørgsmål om tid før det sker igen...

Det kan også være din PC\'ER bliver for varm..
Check ligwe varmen på den når den genstarter, hvis du har den mulighed i bios...
Nogle pc\'ere genstarter når den bliver for varm.
Directx kunne også være en mulig løsning, men det tvvler jeg på.. :-)

MVH
zizi

Håber du kan bruge det :)
Avatar billede thomasd Nybegynder
14. september 2001 - 10:00 #3
Øh hvad.
zizi er det noget du ved noget om, det du fortæller der, eller er det en teori du har. ;)

Jeg har brugt Win2000 lige siden det kom ud, både derhjemme og på arbejde, og har været på flere kurser.
På intet tidspunkt har jeg været ude for eller hørt om det du snakker om.
Jeg bruger min PC derhjemme til at spille på og der har aldrig været problemer.(Dog sker der det i Counter Strike, at hvis du alt-tab\'er ud af det mister man lyden, men spillet kører videre)
Problemet kan være at spillet ikke understøtter ALT-TAB.
Du har måske fat i noget med varmen, det er en mulighed.

Ellers er et råd til src3010, hent alle de opdateringer og patches der findes.
VIA 4in1, AMD Patch til win2000, DirectX, SP1+2 til win2000 osv.

Mvh
Thomas
Avatar billede src3010 Nybegynder
14. september 2001 - 12:44 #4
Tak for svarene, Allesammen!!!
Avatar billede src3010 Nybegynder
18. september 2001 - 14:35 #5
Den gør det stadigvæk, men nu er ikke når jeg spiller???????, den kan gøre det efter jeg har spillet , og den kan reboote en 3 - 4 gange når den tændes fra cold position, dvs. den loader indtil den næsten er færdig også rebooter den , men når den så er færdig med at \"LEGE\" så virker den fint i måske 20minu - 4 timer også pludselig reboot!!!!!!!!!Hjælp!!!!!!!!!
Avatar billede b00ger Nybegynder
18. september 2001 - 19:35 #6
Har du overclocket ?
Det lyder meget som et varmeproblem eller dårlig RAM.

Prøv at søge efter nogle DOS baserede cpu/ram test programmer og kør dem fra en bootdisk. Gerne nogle tests der kører natten over.
Hvis det virker, burde du kunne udelukke cpu/ram.
Det nye grafikkort kan også være et problem...specielt Geforce2 og de gamle amd cpu\'er kører vist ikke helt problemfrit.

Prøv også at kigge i din eventlog....kan tænkes der står noget der kan hjælpe hvis det er et software problem.