Avatar billede goatcx Nybegynder
13. september 2001 - 20:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fordeling af båndbrede

Er det muligt med en cisco 677 og sætte en max up/down rate på hver af de tilkoblede computere

eks med en 2mbit
1mbit til 1 computer
½  mbit til nr 2
½ til nr 3

?
Avatar billede little_john Nybegynder
13. september 2001 - 20:14 #1
Ikke mig bekendt..

Så skal du have en proxy server eller lign. imellem...

Men plz correct me if i´m wrong...
Avatar billede vistodk Nybegynder
13. september 2001 - 20:17 #2
Nej.. men med en gateway, eler proxy, kan du regulere det... hvis du har MANGE penge kan du købe MS-ISA
Avatar billede goatcx Nybegynder
13. september 2001 - 20:18 #3
oki

medmindre der er andre som er bedre videne vil jeg os gerne lige vide hvad man kan sætte op således ;)
Avatar billede goatcx Nybegynder
13. september 2001 - 20:19 #4
det med gateway og proxy vil så kkræve en hel seperat computer til og holde styr på dette oder was ?
Avatar billede little_john Nybegynder
13. september 2001 - 20:23 #5
Enig med goatcx..

Godt nok kan man bruge en mindre maskine hvis man f.eks. er linux haj eller sådan noget..  Men sorry goatcx, det er ikke det værd...

Avatar billede goatcx Nybegynder
13. september 2001 - 20:25 #6
crap ville ellers ha været fedt... well øv da =(
Avatar billede little_john Nybegynder
13. september 2001 - 20:27 #7
takker for point...
Avatar billede vistodk Nybegynder
13. september 2001 - 21:41 #8
Det kræver altså IKKE en extra maskine.. du bruger den der der skal have 1 mbit som proxy.. da andre kan jo deles om det der er tilrådighed når han ikke er på... CRAP at lukke et spørgsmål på den måde... du fik jo ikke løsningen
Avatar billede little_john Nybegynder
13. september 2001 - 21:50 #9
visto.dk>>
Ja, det er en mulighed..  men som jeg ser det, ligner det et eller andet privat - hjemmenet. Hvor interessant er det (for en ikke nørd) at have en maskine som han skal huske ikke at slukke osv.

Næste problem... operativsystem..  Win9x med flere netkort (kan jo ikke lave prioritis i routeren?)  .. og en proxysoftware..  Ville jeg ihvertfald ikke anbefale. Kan sagtens gøre det på min Win2K Server, ved ikke med proff., men det kan du måske fortælle mere om?

Med linux var det jo nok billigere, men hvilken hjemmebruger vil du anbefale det til?

M.v.h. Little John
Avatar billede goatcx Nybegynder
14. september 2001 - 17:44 #10
k... siger så lige at maskinen køre xp eller 2k... hvad er mulighederne så ??

gimme 1 guide til sårn noet =)
Avatar billede little_john Nybegynder
14. september 2001 - 21:18 #11
goatcx>>

Jeg arbejder på det, men har meget travlt lige nu..  Kommer tilbage til dig i løbet af weekenden..