Avatar billede madsp Nybegynder
13. september 2001 - 17:14 Der er 9 kommentarer

CGI!

Hej!

Jeg kører IIS 5 + PHP + MySQL på min computer, men jeg vil også godt kunne køre CGI scripts på webserver. Skal jeg bruger Perl eller hvordan skal man sætte en IIS server til at kører CGI scripts!
Avatar billede evil_chief Nybegynder
13. september 2001 - 17:18 #1
Avatar billede madsp Nybegynder
13. september 2001 - 17:21 #2
Kan det sagtens kører fra en IIS server, man skal ikke køre UNIX?
Avatar billede evil_chief Nybegynder
13. september 2001 - 17:29 #3
Du kan godt kører det med windows ja, men Perl er lavet til unix ja.. se www.perl.com for ca alt om perl.. :)
Avatar billede evil_chief Nybegynder
13. september 2001 - 17:31 #4
Avatar billede madsp Nybegynder
13. september 2001 - 17:58 #5
OK, nu har jeg installeret det og kører perl.exe. Men jeg kan ikke køre cgi filer. Den skriver \"Siden kan ikke vises\"?

Hvorfor gør den det? Skal man ændre noget i IIS serveren?

(Har læst hjemmesiden hvordan man inst. men syntes ikke rigtigt at der stod noget!)
Avatar billede madsp Nybegynder
13. september 2001 - 18:59 #7
CGI-fejl
Det angivne CGI-program returnerede ikke et komplet sæt HTTP headers. Følgende headers blev returneret:

Can\'t open perl script \"D:\\Homepage\\boards\\ubb6\": No such file or directory

???????
Avatar billede madsp Nybegynder
13. september 2001 - 19:00 #8
Hvad er problemet, det tyder jo på at serveren godt kan genkende *.cgi filer!?
Avatar billede madsp Nybegynder
13. september 2001 - 19:56 #9
OK, har rodet lidt med det! Men jeg får flg. besked:

Error including required files: Make sure these files exist, permissions are set properly, and paths are set correctly.