Avatar billede cat Nybegynder
13. september 2001 - 17:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

PHP som ServerSide...

Hvis jeg på en php-side skriver:
\"<?php
include(\"genbrug.txt\");
?>\"
kan jeg trække genbrug.txt ind på side, hvor jeg nu ønsker samt på alle andre sider jeg ønsker.

Er der nogen der vil give en masse information om, hvad jeg ellers kan udrette med dette? Med andre ord, hvad er det for nogle ting, som jeg kan mere med php end blot at bruge det simple ssi? Du må meget gerne give en masse eksempler >:)
Avatar billede uller Nybegynder
13. september 2001 - 17:12 #1
Avatar billede bbs Nybegynder
13. september 2001 - 17:13 #2
Avatar billede cat Nybegynder
13. september 2001 - 17:19 #3
<uller>Kan jeg ikke lokke dig til at give mig nogle eksempler, som kan give mig lys i øjne, får mig til at banke i bordet af glæde og åbne en flaske champange?</uller>
Avatar billede uller Nybegynder
13. september 2001 - 17:24 #4
jammen hvad er det at du vil vide?
er det hvordan php virker, eller hvordan man bruger det som server scripting sprog(ala perl osv.)?

hvis det er php så er der mange gode artikler her:
http://www.devshed.com
http://www.phpbuilder.com

hvis det er som scripting sprog, ja så er det ikke mig di skal spørge...
Avatar billede cat Nybegynder
13. september 2001 - 17:34 #5
Ja, det er hvad man kan få ud af at bruge det som server scripting. Forestil dig denne samtale:
Bransholm: \"Jeg skal lave et stot site, hvor jeg har tænkt mig at bruge SSI!\"
Uller: \"SSI? Du skal ikke bruge SSI, da det er gammeldags, da det kun kan indsætte en fil. Brug PHP istedet fordi du både kan hente en fil ind og....\"
- Det er de exstra smarte funktioner php kan end ssi jeg gerne vil høre mere om :)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
13. september 2001 - 17:38 #6
http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/

-lidt eksempler på hvad man kan bruge php til...
Avatar billede cat Nybegynder
14. september 2001 - 08:02 #7
Ok, så forventer jeg ikke, at der kommer flere svar, og jeg fik dermed ikke helt svar på det jeg ønskede. Det skyldes nok også et meget åbent spørgsmål. Uller får 60 point af mig, trods hans anstrengelser nok ikke løber op i de 60 point :)

Tak.
Avatar billede uller Nybegynder
14. september 2001 - 09:21 #8
cat -> du har ret, men som du selv sagde det var et ret åbent spørgsmål...
Avatar billede cat Nybegynder
14. september 2001 - 09:26 #9
<snak>
<Uller>\"Jeg har altid ret, undtagen når jeg siger noget forkert...\"</Uller>
</snak>
Avatar billede uller Nybegynder
14. september 2001 - 09:41 #10
cat -> jaja, den er god med dig :o)
Avatar billede myplacedk Nybegynder
14. september 2001 - 15:26 #11
Okay, du får lige et åbenlyst eksempel på, hvad man kan med PHP: http://eksperten.dk

Jeg tror ikke der er én eneste side på eksperten, som kunne laves uden brug af PHP eller tilsvarende.

/Niels Andersen