Avatar billede nkuga Nybegynder
13. september 2001 - 14:59 Der er 11 kommentarer

Asp server på egen pc

Er der nogen der kender en god guide til hvordan man opsætter en asp server på sin egen pc - men database tilgang og det hele ??
Avatar billede darkhero Nybegynder
13. september 2001 - 15:03 #1
hvilket styresystem?
Avatar billede nkuga Nybegynder
13. september 2001 - 15:04 #2
win2000
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. september 2001 - 15:05 #3
Så er ISS jo med på Win2k cd\'en.
Bare installer programmet så virker det - medmindre det skal være med MySQL.
Avatar billede keysersoze Guru
13. september 2001 - 15:06 #4
Avatar billede nkuga Nybegynder
13. september 2001 - 15:06 #5
Jamen hvor skal jeg ondstille hvor databasen skal ligge osv.
Avatar billede hirtshals Nybegynder
13. september 2001 - 15:07 #6
Ja men det skal minimum være Win 2000 Professionel

Avatar billede bjarke-b Nybegynder
13. september 2001 - 15:07 #7
Avatar billede nkuga Nybegynder
13. september 2001 - 15:07 #8
indstille - selvfølglig
OG på et tidspunkt jeg havde en server til at køre på pc\'en - kom den også og sagde - for mange brugere -  og kunne derfor ikke vise siden ??
Avatar billede hirtshals Nybegynder
13. september 2001 - 15:09 #9
Du kan sætte en DNS op via Control Panelet >> ODBC - eller du kan bruge dsn less connections

den sættes op således

http://www.viewsource.dk/ShowGuides.asp?ID=5

Pr default vil IIS folderen blive således placeret

c:<inetpub\\wwwroot

Det er i wwwroot folderen din default.asp skal placres
Avatar billede nkuga Nybegynder
13. september 2001 - 15:11 #10
Jamen det ved jeg godt - har haft en ASP server på min pc før - men kunne ikke lige huske det - jeg kan bare huske at jeg havde problemer med at finde databasen - og med at den hele tiden skrev for mange brugere på siden - og vil egentligt gerne høre hvis I ved hvordan man gør sådan dette ikke sker
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2001 - 21:36 #11
hvordan går det med dit problem?