Avatar billede netbabe Nybegynder
13. september 2001 - 14:23 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Gentag-knap i Excel?

I Word kan man tilføje en knap til funktionen Rediger > Gentag. Funktionen findes også i Excel, men man kan tilsyneladende ikke få en knap frem til det. Kan det virkelig passe, eller er det min Excel der er noget galt med?
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2001 - 14:46 #1
Hvad vil du med en knap, den findes på Ctrl Y
\\\\AMH
Avatar billede janvogt Praktikant
13. september 2001 - 14:47 #2
Hvad er det du ønsker at gentage?
Avatar billede netbabe Nybegynder
13. september 2001 - 14:55 #3
Ja, og fortryd findes på Ctrl Z, men der er da mulighed for en knap alligevel. :o) Og den findes jo i Word - hvorfor så ikke i Excel?
13. september 2001 - 14:56 #4
Hvad med knappen F4 ?
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2001 - 14:59 #5
Gå ind i tilpas for at tilføje en knap og tryk så rediger > gentag og træk funktionen over på værktøjslnien
\\\\AMH
13. september 2001 - 15:01 #6
amh>> nu har vi nok versionsforskellen igen - findes måske i XP, men ikke i 2000 !!
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2001 - 15:03 #7
OK, men lige nu arbejder på den gamle ver. 97 SR2
- jeg har begge systemer til rådighed
Avatar billede netbabe Nybegynder
13. september 2001 - 15:27 #8
AMH, det er netop det jeg ikke kan. I Word kan jeg, men ikke i Excel. Har du en 2000 hvor man kan?
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2001 - 08:09 #9
Det er ud som om, at denne funktion har den modsatte virkning, dvs. at den sletter i stedet for at gentage - der er både i ver. 97SR2 og ver. 2002. Jeg prøver lige at grave lidt mere i ver. 2002
\\\\AMH
Avatar billede lillejens Nybegynder
14. september 2001 - 08:34 #10
Hvad med bare at trække i cellens nederste højre hjørne
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2001 - 08:46 #11
Kan denne formel anvendes, den har jeg fundet i ver. 2002
=GENTAG(\"*-\"; 3)Viser strengen 3 gange (*-*-*-)
=GENTAG(\"-\";10)Viser en streg 10 gange (---------)
\\\\AMH
Avatar billede netbabe Nybegynder
14. september 2001 - 09:43 #12
Æhm, nu står jeg helt af. ;o) Selve funktionen og hvad den gør er ligegyldig (i denne sammenhæng). Jeg skal bare have en knap til den ind på min værktøjslinie.
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2001 - 10:04 #13
Hvilken version af excel. taler vi om?
i ver. 97SR2 og XP (2002), gør man sådan:
Funktioner, tilpas, derefter trykker man med musen på rediger i menulinie og tager fast i den aktuelle knap og trækker den ned i værktøjslinien.
Det er det bedst bud jeg kan komme med.
\\\\AMH
Avatar billede netbabe Nybegynder
14. september 2001 - 10:17 #14
Det er 2000. Men jeg tror jeg må konstatere at det er en fejl/mangel i programmet. Jeg ved godt hvordan man gør, men den knap kan simpelthen ikke vælges og trækkes ud. I Word og PowerPoint kan man sagtens, så de må have glemt at putte den ind i Excel...
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2001 - 10:20 #15
Mærkeligt, men sådan er der jo så meget med Bill Gates og hans sjove ideer.
\\\\AMH
Avatar billede lillejens Nybegynder
14. september 2001 - 10:30 #16
Du kan sætte alle de knapper ind som du vil, men det kræver noget kode i VB. for at få den til at virke,du skal også fortælle hvad den skal gøre, flytte hvad fra hvad celle til hvad celle om det skal flyttes en celle ned ,til højre eller til venstre.Hvis der er en funktion excel ikke understøtter så hjælper det ikke den er i andre programmer der er stor forskel på tekst og regne ark
Avatar billede netbabe Nybegynder
14. september 2001 - 14:34 #17
lillejens: Funktionen understøttes. Den ligger i Rediger-menuen. Det er bare knappen man ikke kan få ind på værktøjslinien.
Avatar billede bak Seniormester
14. september 2001 - 18:15 #18
Jeg ved det lyder lidt bagvendt, under tilpas skal du prøve at tilføje fra katagorien \"indbyggede menuer\" \"Rediger\" på din værktøjslinie, klik så på den og tag derefter gentagknappen til et andet sted på værktøjlinien.
Jag prøvede det i xl2000.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2001 - 08:23 #19
Hej netabe
Når du siger, at funktionen undersøtttes og ligger i Rediger-menuen, hvad er der så i vejen med mit/mine forslag om, at trække funktionen over på værktøjslnien?
\\\\AMH
Avatar billede netbabe Nybegynder
17. september 2001 - 18:20 #20
Genialt tænkt, bak! Det virkede!

amh, man kunne ikke gøre det med netop \'Gentag\' - knappen er der simpelthen ikke.
Avatar billede hanne_hoffmann Nybegynder
18. september 2001 - 15:13 #21
Den lidt mere afslappede version er \"F4\" i mine halvgamle programmer.

Måske virker det også i de nye...