Avatar billede randers Nybegynder
13. september 2001 - 12:11 Der er 17 kommentarer

Internet Explorer kører langsomt

Jeg har måttet geninstallere Windows 98 igen oven i den gamle.
Desuden har jeg  \"Load BIOS default\"

Nu kører Explorer meget langsomt. Forbindelsen er i orden (ADSL).

Hvad er der i vejen!
Avatar billede lrp Nybegynder
13. september 2001 - 12:16 #1
Min erfaring har lært mig, at det giver det bedste resultat at fjerne den gamle Windows-version helt, inden man geninstallerer.
Avatar billede randers Nybegynder
13. september 2001 - 12:19 #2
Skulle det løse problemet?

Kan man ikke optimere hastigheden i BIOS?
Avatar billede lrp Nybegynder
13. september 2001 - 12:26 #3
Jeg kan naturligvis ikke garantere at det løser problemet - men jeg har selv oplevet at et langsomt og ustabilt system (kan ikke huske om det var Win95 eller Win98) blev endnu dårligere kørende efter at jeg geninstallerede oven i det gamle. Først da fjernede det gamle system helt, lykkedes det at få en \"frisk\" installation. Siden da har jeg altid fjernet det gamle system helt, når jeg har skullet geninstallere.

Men det kan selvfølgelig også være i BIOS, der er problemer - ikke mindst når \"randers\" har været inde og pille i den...
Avatar billede randers Nybegynder
13. september 2001 - 12:40 #4
OK! - Jeg prøver at geninstallere!
Vender tilbage senere og uddeler point - hvis OK!!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2001 - 14:14 #5
Det kan ikke hjælpe at install oven i en eksisterende version, Windows beholder allerede registerede indstillinger fra tidligere, som lrp skriver er det nødvendigt at installerer forfra, har du netværk installeret, så prøv at fjerne netværkskort midlertidigt og se forskellen.
~ibtage~
Avatar billede randers Nybegynder
14. september 2001 - 07:52 #6
Jeg har nu formateret harddisken. Indlæst Windows 98 samt Explorer forfra.
EXPLORER KØRER STADIG MEGET LANGSOMT!!!!
Jeg kan knap nok komme ind på startsiden!
Hvad pokker er der galt???
Jeg har på et tidspunkt  udført LOAD DEFAULT i BIOS og ikke andet!
Er sidste mulighed lossepladsen!
Avatar billede lrp Nybegynder
14. september 2001 - 10:06 #7
Hvis problemet er opstået efter at du har udført \"Load default\" i BIOS - og ikke har været der tidligere - er det jo mest logisk, at det har noget med dét at gøre.

Lige for at være sikker på, at jeg forstår problemet rigtigt: Er det selve programmet Internet Explorer der kører langsomt (dvs. lang tid om at åbne, reagerer langsomt når man klikker på menuer og værktøjslinjer) - eller er det \"bare\" forbindelsen til internettet, der er langsom - altså lav båndbredde?
Avatar billede randers Nybegynder
14. september 2001 - 10:33 #8
Det er Internet Explorer og Outlook der åbner og kører langsomt. Forbindelsen (ADSL) er  i orden.
Avatar billede randers Nybegynder
14. september 2001 - 10:45 #9
60 point for et godt råd!!
Avatar billede lrp Nybegynder
14. september 2001 - 11:00 #10
Jeg tror bestemt ikke, at din computer er til lossepladsen, hvis dine andre programmer fungerer helt normalt. Fejlen skyldes tilsyneladende heller ikke din Windows-installation. Der må være \"en eller anden\" indstilling, der bevirker, at internetrelaterede programmer kører langsomt. Det er ikke utænkeligt, at det har noget at gøre med de ændringer der er foretaget i BIOS - men det er meget svært at sige, når man ikke ved, hvilke ændringer det har medført, at du har loadet default-indstillingerne.
Tror du, at de langsomme internetprogrammer skyldes, at de bruger unormalt mange systemressourcer (er der fx. mere harddisk-aktivitet end normalt - og kører dine andre programmer også langsomt, når du bruger internet-programmerne samtidig?)
Avatar billede randers Nybegynder
14. september 2001 - 12:40 #11
Jeg bruger også programmet \"KaZaa\" at downloade fra og det kører perfekt.
Tilsyneladende er det kun Internet Explorer der volder problemer!
Jeg spekulerer på om modemet (WorldOnline ADSL) er konfigureret rigtigt?
Avatar billede lrp Nybegynder
14. september 2001 - 13:10 #12
Jeg har (endnu) ikke ADSL, så jeg kan desværre ikke svare på, om det kan skyldes modemets konfiguration. Måske er der andre, der kan?
Avatar billede randers Nybegynder
15. september 2001 - 01:00 #13
Jeg får nu en ny driver tilsendt fra Worldonline.
Det kan være driveren der er problemet!!
Avatar billede katja Nybegynder
30. september 2001 - 12:34 #14
Har du et antivirus program kørende ?

KW
Avatar billede randers Nybegynder
15. oktober 2001 - 17:29 #15
Jeg har fået ny software fra Worldonline.
Nu kører det igen!
Undskyld ventetiden!
Avatar billede professoren Nybegynder
01. februar 2002 - 14:02 #16
O.K. jeg har fået mange spørgsmål om hvordan man reparere el.
afinstallere IE6. Microsoft har lavet om på det siden sidst, men de siger
at det ER muligt:

How to Uninstall Internet Explorer 6 (Q293907)

--------------------------------------------------------------------------------
The information in this article applies to:

Microsoft Internet Explorer version 6 for Windows XP
Microsoft Internet Explorer version 6 for Windows XP 64-Bit Edition
Microsoft Internet Explorer version 6 for Windows Millennium Edition
Microsoft Internet Explorer version 6 for Windows 2000
Microsoft Internet Explorer version 6 for Windows 98 Second Edition
Microsoft Internet Explorer version 6 for Windows 98
Microsoft Internet Explorer version 6 for Windows NT 4.0
Microsoft Internet Explorer version 6 for Windows Advanced Server Limited Edition

SUMMARY
This article describes how to uninstall Internet Explorer version 6.0 from computers that are running any of the following operating systems:

Microsoft Windows XP
Microsoft Windows XP 64-Bit Edition
Microsoft Windows Millennium Edition (Me)
Microsoft Windows 2000
Microsoft Windows 98 Second Edition
Microsoft Windows 98
Microsoft Windows NT 4.0
Microsoft Windows Advanced Server Limited Edition
NOTE : Internet Explorer 6 is preinstalled by default in all versions of Windows XP. To provide computer manufacturers greater flexibility in configuring desktop versions of Windows XP, Microsoft has made it possible for OEMs, administrators, and users to remove user access to Internet Explorer while leaving the Internet Explorer code intact and fully functional to ensure the functionality of programs and operating system functions that rely on it. For example, Windows XP supports an "IEAccess=off" switch in the Unattend.txt file, and Internet Explorer has been added to the Add/Remove Windows Components section of the Add/Remove Programs tool in Control Panel (as of RC2).

MORE INFORMATION
Windows 2000 contains an earlier version of the Internet Explorer components than Internet Explorer 6. Before you upgrade from Windows 98, Windows 98 Second Edition, or Windows NT to Windows 2000, Microsoft recommends that you uninstall Internet Explorer 6. During the upgrade, you may receive the following message: "This program may not run correctly because of new features in Internet Explorer 4.0. You may need to obtain an updated version of this program." Although this message is misleading, you can click Details for a more accurate description of the problem.
NOTE : It is not necessary to remove Internet Explorer 6 before you upgrade an operating system to Windows XP. However, if an Internet Explorer Service Pack is installed, Internet Explorer 6 must be reinstalled.

If you have already installed Internet Explorer 6 in Windows NT 4.0 and you want to install the Windows Desktop Update component from Internet Explorer 4.x, you must uninstall Internet Explorer 6, install Internet Explorer 4.01 SP2 with the Windows Desktop Update component, and then reinstall Internet Explorer 6. For additional information, click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base:

Q165695 How to Add or Remove Windows Desktop Update
Microsoft also recommends that Windows NT 4.0 users uninstall Internet Explorer 6 before uninstalling Windows NT 4.0 Service Pack 6a (SP6a).

NOTE : Before you uninstall Internet Explorer 6, quit all running programs. After you uninstall Internet Explorer 6, you cannot uninstall the previous version of Internet Explorer that remains on the computer. If you uninstall Internet Explorer 6, visit one of the following Microsoft Web sites to download any security updates that are needed for the version of Internet Explorer that remains on the computer:
http://www.microsoft.com/windows/ie/security/default.asp

http://windowsupdate.microsoft.com/
How to Uninstall Internet Explorer 6
Use the following steps to uninstall Internet Explorer 6 from a computer that is running Windows 98, Windows 98 Second Edition, Windows NT 4.0, Windows 2000, or Windows Me.

NOTE : You must have administrative privileges to install and uninstall Internet Explorer 6 in Windows NT and Windows 2000. This includes having administrative privileges the first time you start your computer after you install or uninstall Internet Explorer 6.
Click Start , point to Settings , click Control Panel , and then double-click Add/Remove Programs .

On the Install/Uninstall tab, click Microsoft Internet Explorer 6 and Internet Tools in the list of installed programs, and then click Add/Remove .

NOTE : Internet Explorer is not listed in the Add/Remove Programs tool if you delete the uninstall (or backup) information for the previous version of Internet Explorer. In Windows 2000, installing a service pack also removes Internet Explorer from the Add/Remove Programs tool (but uninstalling the service pack restores Internet Explorer to the Add/Remove Programs tool).

For additional information, click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
Q277624 Updated Versions of Internet Explorer Not Listed in Add/Remove Programs
NOTE : Reinstalling a Windows 2000 service pack removes the ability to uninstall Internet Explorer. The Windows 2000 Service Pack team no longer recommends reinstalling service packs as was recommended for Windows NT 4.0 because Windows File Protection prevents corruption of system files.

If Microsoft Internet Explorer 6 and Internet Tools is missing from the list of installed programs and you did not delete the uninstall information or install (or reinstall) a Windows 2000 service pack, run Setup.exe from your Internet Explorer\Setup folder. If you are running Windows 2000, run the w2kexcp.exe /u command from your Internet Explorer\IE Uninstall folder. If this does not work, you need to reinstall Windows. For Windows 98 and Windows Me, renaming the Iemigrat.dll file and reinstalling Windows restores the version of Internet Explorer that was included with that version of Windows. For Windows 2000, reinstalling Windows restores the version of Internet Explorer that was included with Windows 2000. For Windows NT 4.0, and other versions of Windows if the above procedures are not successful, reinstall your version of Windows on an empty hard disk. Note that you should reapply any service packs or other patches, updates, or hotfixes after you reinstall Windows.

Click Restore the previous Windows configuration (or click Advanced to specify any additional components you want to remove), and then click OK .

The Internet Explorer 6 and Internet Tools Setup dialog box appears. This portion of Setup is referred to as Maintenance mode. When Setup starts, click OK to restore the previous version of Internet Explorer and shared components.

You are prompted to verify that you want to restore the previous version. Click Yes to start the uninstallation process. When the uninstallation process finishes, click Restart Windows when you are prompted to do so.
Avatar billede bas Forsker
12. januar 2003 - 23:19 #17
Til randers

Jeg håber jeg kan nå at være med på den her.
Jeg har selv nogle af de problemer du beskriver.

Nogle gange går Explorer i stå, og der går ofte op til et halvt
minut inden jeg kan gøre noget igen.

Har bredbånd fra TDC, så det er ikke forbindelsen den er gal med.

Jeg har fået at vide, at man kan gå ind i indstillinger for skærm > settings > Advanced  og nedsætte ydeevnen for hardwareaccelerationen.
Det har måske hjulpet lidt men ikke nok.

Jeg overvejer at fylde flere RAM i min computer
- har 192 Mb.

Mine øvrige programmer kører fint.

Hvad er det for noget software du har fået fra world online ?

På forhånd tak.

Hilsen Martin