Avatar billede Slettet bruger
13. september 2001 - 10:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mangler æøå i command.

I en dos-promt mangler jeg æøå
går jeg ind i msconfig står landekode til 850
Tastaturet er DK
når jeg skriver chcp fortæller den mig at koden er 850.
Jeg kan ikke lige se hvad der er galt.
Avatar billede demospasser Nybegynder
13. september 2001 - 11:06 #1
Booter du fra en diskette eller er det dospromten i Win ?
Avatar billede tlaursen Nybegynder
13. september 2001 - 15:19 #2
prøv at skrive keyb=dk i din dos-prompt
Avatar billede hotpop Novice
13. september 2001 - 18:59 #3
er landekoden 045 og sprog sat til dansk + sprog-id sat til dk?
Avatar billede jcpedersen Nybegynder
18. september 2001 - 23:38 #4
Min opsætning i MSconfig, International:

Code Page:          850
Country File Name:  country.sys
Display File Name:  ega.cpi
Keyboard File Name: keyboard.sys
Language ID:        dk

Resten af felterne er blanke!
Dette fik et dansk tastatur frem hos mig, men dos-boksen skriver Cent- og Yen-tegn i stedet for ø og Ø! Jeg troede virkelig, at dette gamle DOS-problem var et overstået kapitel i 2001 :-(

Mærkeligt nok har jeg en anden PC, hvor der også er lagt en engelsk Win Me på, men der er der ikke nogen problemer. Jeg kan ikke finde nogen opsætnings-forskelle.
Avatar billede wizax Nybegynder
20. september 2001 - 22:56 #5
Ovenstående ser rigtigt ud i forhold til min maskine, dog bør country-code stå til 045, prøv evt. at sætte codepage til 865 eller 856 (kan ikke huske hvilken) Det er den \"anden\" danske/nordiske codepage.
Avatar billede galaxy Nybegynder
30. oktober 2001 - 02:29 #6
Find din C:\\autoexec.bat fil, højreklik på den og vælg \'rediger\'.
så sørger du for at følgende tre linier findes, ellers indsætter du dem:

mode con codepage prepare=((850) C:\\WINDOWS\\COMMAND\\ega.cpi)
mode con codepage select=850
keyb dk,,C:\\WINDOWS\\COMMAND\\keyboard.sys
Avatar billede jcpedersen Nybegynder
30. oktober 2001 - 09:00 #7
Det har vist været for sent på natten galaxy!

Spørgsmålet fra Hesselberg er oprettet under Win Me. Det er altså IKKE Win 95 eller 98 han snakker om!
Avatar billede galaxy Nybegynder
06. november 2001 - 04:17 #8
:-)  ZZzzz