Avatar billede thop Nybegynder
13. september 2001 - 10:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skærm går i sort (XP)

Når jeg genstarter computeren, går min skærm i sort. Det gør den allerede inden den første bios-meddelelse kommer frem på skærmen. Det er en Win2000 grafik(Den nyeste) driver jeg har.
Hvad kan det være?
Avatar billede dr.m Nybegynder
13. september 2001 - 10:24 #1
did you install winxp over windows 2000?
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2001 - 11:09 #2
Prøv at installere xp på en anden partition, jeg har selv lig acc i den opgave.
Avatar billede dr.m Nybegynder
13. september 2001 - 11:12 #3
anyway... if so then your winxp might try to use win2k drivers which doesn\'t always fit.
I have solved it for someone here by using the following trick.

http://www.mike-tech.com/article90.htm

then in dos, delete all VGA drivers and let winxp find it by itself.

M
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. september 2001 - 11:36 #4
Når man genstarter er det ikke altid at bios starter helt fra bunden, den springer initialiseringen af grafikkortet over, ydermere springer den også ram-optælling over inden der bootes.
Prøv næste gang du genstarte at slukke for PC og start den igen, så du tvinger den til at gennemløbe hele initialisering af grafikkort og POST med ramtælling, se så om den ikke starter rigtigt!
Det er elvfølgelig ikke den rigtige løsning, men blot en måde at se om den starter rigtigt!
Du kan også se om det punkt i bios der hedder AGP før PCI står rigtigt!
Avatar billede thop Nybegynder
13. september 2001 - 20:40 #5
Tak
Avatar billede dr.m Nybegynder
13. september 2001 - 22:04 #6
Thanks for the points. I take it then that it worked. right?
Avatar billede thop Nybegynder
14. september 2001 - 01:44 #7
Yep, it worked!!