Avatar billede aagerup Nybegynder
13. september 2001 - 09:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ethernet, min gamle 5200 og adgang til ejendommens netværk

Tilbage igen!

Jeg har forgæves forsøgt at få adgang til min ejendoms nye supernetværk.

Status quo er at jeg har geninstalleret 8.5 og opdateret til 8.6 umiddelbart efter.

Det fungerer fint. Nu burde jeg jo bare vælge Forbind via ethernet i kontralpanelet Appletalk, indstille TCP/IP kontrolpanelet til forbind via ethernet og DHCP-server

og selvfølgelig se til at at Appletalk er aktiv i Vælger.

Problemet er kontrolpanelt Appletalk: Når jeg forsøger at indstille Forbind via Ethernet

skriver den: Valgt zone: Henter info om porte...

så kommer der pludselig en ny dialogboks med en fejlmelding:

Der er opstået en fejl under forsøget på at bruge ethernet. Kontroller at netværksforbindelserne er korrekte.

Jeg forstår det ikke.

Jeg ha selv monteret en transformer i min mac, sådan at jeg kan bruge netværkskablet med UTB stik. Kortet er bare stukket ned og det hedder

apple computer 1993,94 ..pair card..
assy 630-0734-k
820-0607-A
s 06093DE2Yo

skal jeg have en driver til det kort - og kan det overhovedet være det der er problemet?

hjælp

vh
aagerup
Avatar billede maxmull Nybegynder
13. september 2001 - 09:44 #1
Med ejendomens netværk mener du da en fælles adgang til Interettet i et boligkomplex ??

Maxmull
Avatar billede aagerup Nybegynder
13. september 2001 - 10:18 #2
Ejendommen har installeret et internt netværk sådan at alle 275 lejligheder er forbundet indbyrdes og at der er 15 linier \'ud-af huset\'.

Mit problem er overhovedet at komme på ejendommens netværk.
Avatar billede maxmull Nybegynder
13. september 2001 - 11:03 #3
Du skal tænke på om der er nogen i ejendomen der udbyder services til AppleTalk protekonlen.

Får at komme på Internet skal du kigge på dine TCP/IP instillinger, her skal der stå forbind via ethernet !
Når du sider med oplysningerne fra din udbyder skulle det være lige til at gå til.
Prøv at downloade et lille tool til at pinge med så kan du chekke om der er huld igennem.
Prøv med OTTool 1.1 fra http://tucows.mac.webpartner.dk/files/ottool.hqx