Avatar billede jorgen1 Nybegynder
12. september 2001 - 19:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Usynlig og gratis counter - hvem udbyder?

Hvem leverer en usynlig og gratis counter - af den type, hvor man kopierer lidt kode på hver side. Min hidtidige leverandør Netzapp er stoppet. Det var ellers rart at få en mail med daglig status over besøgende osv.

Kender nogen et pålideligt foretagende ?
Avatar billede exclusiv Nybegynder
12. september 2001 - 19:26 #1
http://www.zipstat.dk - de er rimelig gode.
Avatar billede exclusiv Nybegynder
12. september 2001 - 19:27 #2
ZIP Stat er en såkaldt hjemmeside-statistik, en tæller der kan lidt mere. Du sætter et stykke usynlig kode ind på din hjemmeside og så bliver der registrert en masse ting om folk.
Avatar billede jorgen1 Nybegynder
13. september 2001 - 23:39 #3
Det er en flot service, der er bygget op hos \'Zipstat\'. Der er virkelig et potentiale.
Men findes der ikke en anden tjeneste med erfaring? Som har været længere tid i branchen?
Zipstat fungerer sikkert godt på nuværende stade, men når der kommer mange flere netsteder til - heriblandt nogen med høj trafik - hvordan kører serveren så? Her ville det være rart med en tjeneste, som havde erfaring.
Desuden er den kode, vi skal sætte ind på vores sider, umanerlig stor. Jeg har ikke forstand på \'hard code\', men det må kunne gøres med simplere midler.
Altså. Jeg vil gerne give point til forslaget om Zipstat - hvis de er de eneste på banen. Er de det?
hilsener
Jørgen
Avatar billede jelzin101 Praktikant
13. september 2001 - 23:40 #4
du kan jo lave ting selv med php....
Avatar billede jorgen1 Nybegynder
14. september 2001 - 00:39 #5
Du har ret. Man kan lave meget i php. Men hvis det ikke er ens egen server, man ligger på, er det ulige lettere at få serveret noget kode - og fluks har man orden på sin statistik, når man får det fra en ASP (=application service provider; hvorfor hedder det det samme som ASP?).
hilsener
Jørgen
Avatar billede tryl Nybegynder
15. september 2001 - 00:35 #6
Lige så snart ZIP Stat begynder at blive det mindste sløv, pga. mange tilmeldte, bliver kapaciteten enten udvidet, eller også bliver det lukket for tilmeldinger. Det har jeg lovet mange gange, og gør det gerne igen.

Mht. kodens størrelse, kan der skæres nogle få tegn af den, men så heller ikke meget mere. Hvis jeg skal sammenligne den med fx. den på Coutner4All, så er deres ikke mindre. I stedet lader de folk indsætte en henvisning til deres kode, som så ligger på deres server. Det betyder at folks browser skal hente to filer fra serveren, og ikke kun én, som ved ZIP Stat.

PS. Det er mig der ejer, driver og udvikler ZIP Stat - ingen skjult reklame her.
Avatar billede gerri Nybegynder
15. september 2001 - 22:37 #7
Jeg kan bestemt også anbefale ZIP Stat!!!

Tryl>> Det er et godt koncept du har fået lavet der!!! Jeg meget glad for ZIP Stat!!!