Avatar billede madsp Nybegynder
12. september 2001 - 17:41 Der er 13 kommentarer

WARNING!!

Jeg får følgende meddelse:

Warning: mysql_db_query is deprecated; use mysql_select_db() and mysql_query() instead in d:\\homepage\\01092001\\includes\\main.php on line 16

Den kan godt hente fra databasen, men ovenover resultatet får jeg den ovenstående meddelse??

Hvad er årsagen til dette?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
12. september 2001 - 17:44 #1
hvad står der på line 16 ?
Avatar billede madsp Nybegynder
12. september 2001 - 17:51 #2
$res = mysql_db_query(\"zonkeddk\", $sql) or die(\'kan ikke finde tabel - fejl tagwall.php3 line 41\');
Avatar billede limemedia Nybegynder
12. september 2001 - 17:52 #3
som fejlen skriver er mysql_db_query en forældet metode der nu er efterfulgt af kommandoerne mysql_select_db og mysql_query. Jeg vil opfordre dig til at anvende disse nye funktioner fremfor de forældede metoder !
Avatar billede madsp Nybegynder
12. september 2001 - 18:15 #4
Hvordan skriver jeg det??

Hvis jeg indsætter mysql_select_db istedet for mysql_db_query får jeg flg. besked:

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in d:\\homepage\\01092001\\includes\\main.php on line 16
kan ikke finde tabel - fejl tagwall.php3 line 41
Avatar billede limemedia Nybegynder
12. september 2001 - 18:17 #5
hvis du viser os lidt kode kan det være det er nemmere at hjælpe dig... har du kigget i manualen under www.php.net/mysql_query ?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
12. september 2001 - 18:19 #6
prøv sådan her :

$connection = mysql_connect(\"localhost\", \"XXXXX\", \"XXXXX\");
$sql = \"SELECT username, password FROM users WHERE username = \'$username\' AND password = \'$password\'\";
$db = mysql_select_db(\"3t\", $connection) or die(\"Kunne ikke finde databasen\");
$sql_result = mysql_query($sql, $connection); // or die(\"Kunne ikke genneføre den valgte handling, programfejl!\");
Avatar billede madsp Nybegynder
12. september 2001 - 18:26 #7
Her er den den kode som jeg bruger!:

<?
mysql_pconnect(\"192.168.1.234\",\"root\",\"\") or die(\'kan ikke connecte til db - fejl tagwall.php line 39\');

$sql = \"select * from s_news order by id desc limit 5\";
$res = mysql_select_db(\"zonkeddk\", $sql) or die(\'kan ikke finde tabel - fejl tagwall.php3 line 41\');

while($row = mysql_fetch_array($res)) {

      print \"<tr><td bgcolor=\\\"#C1C1C1\\\" height=\\\"10\\\" width=\\\"50%\\\"
align=\\\"left\\\"  class=\\\"news\\\">\";

        $year = substr($row[\"dato\"], 0, 4);
        $month = substr($row[\"dato\"], 4, 2);
        $day = substr($row[\"dato\"], 6, 2);
        $hour = substr($row[\"dato\"], 8, 2);
        $min = substr($row[\"dato\"], 10, 2);
        $sec = substr($row[\"dato\"], 12, 2);

        print \"\" . $day . \"/\". ($month) .\"-\" . $year . \"\\n\\n\" . $hour . \":\" . $min . \" -<b> <a href=\\\"index2.php?action=news\\\">\" . $row[\"topic\"] . \"</a></b></td>\";

}
?>
Avatar billede limemedia Nybegynder
12. september 2001 - 18:30 #8
prøv med... har ikke optimeret resten af din kode...

<?
mysql_pconnect(\"192.168.1.234\",\"root\",\"\") or die(\'kan ikke connecte til db - fejl tagwall.php line 39\');

$sql = \"select * from s_news order by id desc limit 5\";
$db = mysql_select_db(\"zonkeddk\") or die(\'kan ikke finde tabel - fejl tagwall.php3 line 41\');
$res = mysql_query($sql, $db);

while($row = mysql_fetch_array($res)) {

      print \"<tr><td bgcolor=\\\"#C1C1C1\\\" height=\\\"10\\\" width=\\\"50%\\\"
align=\\\"left\\\"  class=\\\"news\\\">\";

        $year = substr($row[\"dato\"], 0, 4);
        $month = substr($row[\"dato\"], 4, 2);
        $day = substr($row[\"dato\"], 6, 2);
        $hour = substr($row[\"dato\"], 8, 2);
        $min = substr($row[\"dato\"], 10, 2);
        $sec = substr($row[\"dato\"], 12, 2);

        print \"\" . $day . \"/\". ($month) .\"-\" . $year . \"\\n\\n\" . $hour . \":\" . $min . \" -<b> <a href=\\\"index2.php?action=news\\\">\" . $row[\"topic\"] . \"</a></b></td>\";

}
?>
Avatar billede madsp Nybegynder
12. september 2001 - 18:32 #9
skriver stadig:

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in d:\\homepage\\01092001\\includes\\main.php on line 20
Avatar billede limemedia Nybegynder
12. september 2001 - 18:37 #10
prøv
$res = mysql_query($sql, $db) or die(mysql_error());
Avatar billede madsp Nybegynder
12. september 2001 - 19:17 #11
Virker stadig ikke!
Avatar billede limemedia Nybegynder
12. september 2001 - 19:19 #12
vælter den ikke ud med en fejlbesked der er mere sigende ?
Avatar billede madsp Nybegynder
12. september 2001 - 19:26 #13
Nope, skriver kun det!!