Avatar billede wittenkamp Nybegynder
12. september 2001 - 17:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Scannerspørgsmål

Hej !!
Jeg har en AcerScan Prisa 310P.  Fotoscanning er ok. både farve og sort/hvid .Hvis jeg vil scanne f.eks. et kort, det bliver meget gnidret og utydelig, hvad gør jeg forkert, eller hvad gør jeg ikke ?? Vil jeg f.eks. scanne en a4 tekstside B/W bliver den også meget utydelig.
Venlig hilsen Wittenkamp
Avatar billede kludedukken Nybegynder
12. september 2001 - 17:36 #1
Hvor gammel er den ?
Har det været bedre før eller ...?

Scannerens spec. har jo betydning men har ikke kunnet finde oplysninger på den !
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. september 2001 - 18:34 #2
1. Acer Prisa 310P Scanner
Sharp, brilliant colors: 30-bit color for more than one billion color representations
http://www.totaltax.com/acer310P.htm  (17.2 kB)

Desværre var linken død, men efter hvad jeg kan læse skulle den være god.

Kan du evt. stille bitdybden til 30 bit?
Avatar billede wittenkamp Nybegynder
12. september 2001 - 19:19 #3
Hej Kludedukken !
Har nu fundet Kvikmanualen frem, der står på forsiden VUEGO SCAN 310/620 S&P.Jeg har haft den i 3 år.

Til Retaxes !
Ja jeg er nok lidt DUM, hvad mener du med  bitddybten 30 bit, hvor i forløbet skak dette gøres ??
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. september 2001 - 20:24 #4
wittenkamp> Der må komme en eller anden menu op når du skanner, det skal være muligt at indstille bl.a. farvedybden, det kunne tænkes at farve indstillingen står til f.eks. 16Bit, det giver færre detaljer og der med et uskarpere billede!
Avatar billede robotten Praktikant
13. september 2001 - 11:51 #5
Har oplevet med min (billige) parallel scanner, at hvis opløsningen var for høj, blev det indscannede gnidret. Prøv - ligesom med retaxes forslag - at justure også i opløsningen, fx 150-200 dpi el. lignende.

/Robotten
Avatar billede wittenkamp Nybegynder
13. september 2001 - 17:33 #6
Hej Robotten -- Har prøvet at scanne i alle dpi områder. Som jeg også skriver i indledningen, er farvefotografiscanning  meget fin, men forsøger jeg f.eks. at scanne et landkort - udprintet A4 - noder o.s.v. så kommer uskarpheden. Hentede i aftes, nyeste driever til scanneren hjem fra nettet, den havde automatisk indstilling af det hele, det gav også skarpere scanninger, men det ligner langt fra en kopi.
Avatar billede robotten Praktikant
14. september 2001 - 08:04 #7

Hmmm... Er det noget den lige er begyndt på, eller har det bare \"altid\" været sådan?
Avatar billede wittenkamp Nybegynder
14. september 2001 - 09:21 #8
Til Robotten !
Den har altid været sådan.
Avatar billede wittenkamp Nybegynder
17. september 2001 - 21:05 #9
For at afslutte dette emne, kan jeg nu sige, at jeg prøvede at printe en af de dårlige scanninger ud, hovsa der var alle detaljer med. Jeg har nu købt et nyt grafikkort, og kan nu også se detaljer på skærmen
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. september 2001 - 22:02 #10
Det var godt, man skal ikke altid regne med hvad skærmen viser, man kan ikke sammeligne tryk og skærmbillede