Avatar billede leseid Nybegynder
31. januar 2000 - 21:05 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

ALLE Netkort skrejker Bigtime!

Hejza..
Jeg har for et halvtårs tid siden købt mig en ny computer..
Og den fungere fint indtil jeg en dag skulle til et netparty med min computer. Da jeg skulle installere mit netkort, duede det ikke.. Jeg har siden prøvet med en del andre netkort... Faktisk 6 forskellige! Så det er nok ikke netkortene det er galt med :I) Jeg har også prøvet med både PSI slots og AGP slots... Men nu tænker den kloge mand.. Det må være IRQ instilligerne.. Men nej...Det er også prøvet!
Så jeg er løbet tør for gode ideer!!
På forhånd tak..
Hilsen Kasper Frank!
Avatar billede krusell Nybegynder
31. januar 2000 - 21:54 #1
Hvordan fik du et netkort i et AGP-slot?????
Avatar billede einstein Nybegynder
31. januar 2000 - 22:22 #2
med AGP med du der ikke ISA ??
Avatar billede cyberper Nybegynder
31. januar 2000 - 22:35 #3
Var din computer den eneste som ikke kunne få netkortet til at virke.
- cyperper
Avatar billede leseid Nybegynder
31. januar 2000 - 22:51 #4
Jeg ved ikke lige hvad det hedder... Jeg har prøvet med netkort der passer i begge de to slots i bunden af min puter...
Og ja.. Alle netkortene virkede i andre maskiner..
Avatar billede desperado Nybegynder
31. januar 2000 - 22:52 #5
lige på det rene !
vi skal bruge nogle navne på de kort !
og hvilket slot du sætter dem i
+ moderbord !
+ V af windows 95 / 98 / 98SE eller NT
+ og hvilket netværk det sidder i !
+ så kan vi kigge på det !
; ))
M:S
Avatar billede leseid Nybegynder
31. januar 2000 - 23:05 #6
Hmm...Her kommer der nogle tørre factks:
AMD K6-2 450Mhz MMX 3D
64MB SD PC100 MCT Ram
8.4Gb UDMA Harddisk
Mother boarded hedder noget med, PA-2013 Motherboard..
Jeg kører med win 98. Netværk = TCP/IP.
Og som sagt har jeg prøvet at sætte kortene i både PSI og ISA porte...
Avatar billede snowball Novice
31. januar 2000 - 23:52 #7
Hvad er det for nogle netkort ???

Kan du pinge 127.0.0.1 når du har prøvet at installere netkortet ?

Snowball
Avatar billede krusell Nybegynder
01. februar 2000 - 15:06 #8
var det også de samme netværks indstillinger på de andre putere du prøvede på??
Avatar billede maj006 Nybegynder
01. februar 2000 - 16:17 #9
Hvis jeg var dig ville jeg skifte bundkort. Jeg har selv haft et FIC PA-2013, det er ganske enkelt elendigt!! Der er ingen ting der virker ordentligt på det.
Avatar billede leseid Nybegynder
01. februar 2000 - 17:09 #10
Nej det kan jeg ikke snowball.. Jeg kan heller ikke finde mig selv på netværket:(
Og Krusell det er de samme netværks instillinger på de andre computere!

Hmm... okay maj006.. Hvilket bundkort vil du så foreslå?
Avatar billede maj006 Nybegynder
01. februar 2000 - 20:20 #11
Helt klart Epox - både MVP3G-2 og MVP3G-5 er et godt køb!
Avatar billede desperado Nybegynder
01. februar 2000 - 21:32 #12
først af alt er det netkortet et
Realtek kort !
Der sidder sikkert et klistermærke oven på chippen !
hvis det er står der sikkert
8139 a eller 8129, 8029(as)
hvis der går det (SÅ skal du hente den nyeste driver på deres hjemmeside. Da den der følger med kortet er defekt under WIN98 og SE på nogle bundkort  !

http://www.realtek.com.tw/cn/cn.html

Jeg savner et svar om du kan se kortet i din enhedshåndtering ! ??
( Hvis du skal ping dig selv er det bedst at pinge en IP add du har givet netkortet, under tcp/ip indstilininger !
det kunne være
M:S
Avatar billede desperado Nybegynder
01. februar 2000 - 21:37 #13
Snowball:

Man kan også "pinge" 127.0.0.1
Men hvis netkortet ikke instaleret i enhedshåndtering så er det opkaldskortet du pinger og ikke netkortet ; ))

men lad og nu lige høre om han er kommet forbi enhedshåndtering  !
M:S
Avatar billede leseid Nybegynder
01. februar 2000 - 21:59 #14
Ja Desperado.. Man kan udemærket se netkortet i Enhedshåndtering..
Og den skriver ikke at der er konflikter er lign. med den... Det er sgu sært..
Og ja.. Har kommer en liste over de netkort jeg har prøvet:
3Com 905B-TX Fast etherlink XL.100mb.
Og et andet 3Com kort som jeg har solgt.. Et ældre kort.
Også et Realtek kort... af modellen 8129...
Avatar billede desperado Nybegynder
01. februar 2000 - 22:32 #15
hmmm ok !
3com 905b-tx  !
Der er noget med det kort !
der er en OEM V af det kort !
og en retal v af det kort !
og der skal bruges en driver til hver v
du kan ikke bruge den samme !

skal du have dem sendt ! ??
9476254 ICQ ; )
Avatar billede ptj Nybegynder
29. marts 2000 - 17:54 #16
Har du også installeret et modem?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. april 2000 - 10:19 #17
Jeg ville foreslå, at du skulle, udover TCP/IP, også installere IPX protokollen. Har du tjekket at du aktiveret Fil- & Udskriftsdeling??