Avatar billede ssimon2 Nybegynder
12. september 2001 - 13:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Java-exe-fil

Er der nogen er ved hvordan man laver en exe-fil til sine java programmer. Findes der eventuelt et program til dette.
Avatar billede disky Nybegynder
12. september 2001 - 13:59 #1
der findes programmer til det men lad være.

Java er platformsuafhængigt, det er en exe fil ikke !!
Avatar billede addy Nybegynder
12. september 2001 - 14:10 #2
Hvis han vi have et program så give ham et link eller sådan noget. Han vil have et program der kan gøre det så svar med et link, ikke med sådan noget om at det skal han ikke gøre!!

//addy

PS: jeg vil også gerne fat i sådan et program!
Avatar billede disky Nybegynder
12. september 2001 - 14:12 #3
at konvertere java til .exe giver ingen mening.

Søg på google

addy: du har ingen ret til at fortælle mig hvad jeg skal gøre !
Avatar billede ssimon2 Nybegynder
12. september 2001 - 15:58 #4
I må undskylde jeg ikke har gjort mit spørgsmål klart nok så det er blevet misforstået - Det jeg ønsker er, at vide hvordan man laver en eller anden system fil, som kan åbne jdk og køre ens java program når man klikker på den. Jeg er så ikke helt sikker på om det er det rigtige sted jeg spørger, for det er måske en eller anden form for bat-programmering.
Avatar billede disky Nybegynder
12. september 2001 - 15:59 #5
okay, så skal du pakke dem i en .jar fil, og lave en manifest fil der henviser til din main fil.

Så kan du dobbeltclicke på .jar filen og dit program startes.
Avatar billede ssimon2 Nybegynder
12. september 2001 - 16:03 #6
Hvis du kan forklare mig hvordan jeg laver manifest filen skal du helt sikkert nok få 30 point
Avatar billede lens Nybegynder
12. september 2001 - 17:05 #7
Programmet J++ laver helt af sig selv den .exe fil du efterspørger - problemet er så bare at det er et hundedyrt lorteprogram :-)
Avatar billede disky Nybegynder
12. september 2001 - 23:10 #8
Du laver en fil der hedder Manifest i dit jar arkiv.

I den fil skal der stå:

Manifest-Version: 1.0
Main-Class: Pakkenavn.Pakkenavn.KlasseNavn

Og Klassenavn SKAL efterfølges af <return> ellers virker det ikke altid !

Lens: J++ stinker rent ud sagt, compileren er totalt forældet, kan dog bruges hvis man anveder SUN\'s compiler. Men .exe og java hører ikke sammen !