Avatar billede fastwrite Nybegynder
12. september 2001 - 00:55 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Software til Jetdirect ex plus 3

Jeg har et skørt problem. Jeg har en HP Jetdirect ex plus 3 - men jeg kan bare ikke finde min installations-cd... Er der nogen der ligger inde med den? Kan man få en kopi af den? Jeg kan evt. hente den på en FTP-server, eller lign.
Avatar billede movingrok Nybegynder
12. september 2001 - 01:04 #2
Du skal kopiere  hele linien - ikke bruge den som link

rok
Avatar billede fastwrite Nybegynder
12. september 2001 - 01:36 #3
Tak for linket.. jeg har dog været derinde før, og der er det kun FIRMware man kan hente ned - det er ikke selve programmet.... sorry..
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
13. september 2001 - 01:32 #5
Ellers kan du bare bruge telnet til den, det er jo sjældent det helt store man skal ændre!
Avatar billede fastwrite Nybegynder
13. september 2001 - 07:38 #6
HVordan gør jeg det, Schneider-magic?

Avatar billede schneider-magic Nybegynder
14. september 2001 - 10:48 #7
Du går i en dos-prompt og skriver:

telnet x.x.x.x
(hvor x.x.x.x er ip-nummeret på din printbox)
som oftest er der ingen adgangskode, så skal man bare trykke return 2 gange og skrive \"?\", så står der hvad du kan ændre og hvordan.
fx ændring af ip-nummer:
IP: 10.0.0.200
husk at afslutte med \"quit\" for at gemme!
Avatar billede fastwrite Nybegynder
17. september 2001 - 12:20 #8
hvordan ved jeg hvad ip-adresse den har? Hvor skal jeg konfigurere det henne? Finder min hub den automatisk, eller how?
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
18. september 2001 - 02:18 #9
Du skulle helst vide ip-adressen!
Bruger du den ikke lige nu?
Hvis du gør, find ud af hvilket net du bruger.
Så er det bare om at starte med at pinge, fra en ende af...
Dilemma: Man kan kun se/ændre ip-adressen i opsætningen, og man kan kun komme i opsætningen, hvis man har ip-adressen.
Altså med mindre man har manegement-softwaren, men så er vi tilbage hvor vi startede...
For øvrigt kommer jeg lige i tanke om, at HP WEB JetAdmin jo kan se/administrere din EX 3. Det kan du få på:
http://www.hp.com/itrc_pdi/itrc/swindex/hp_web_jetadmin_software_en.html
Det er lidt svært at bruge, hvis ikke man har prøvet det før, så prøv lige først at finde ip-adressen, hvis du ikke skal ændre noget særligt.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
20. september 2001 - 08:54 #10
Jeg har desværre ikke haft tid til at tjekke det ud, men jeg prøver iaften.. Hvis det virker får I alle de point I fortjener!

mvh Fastwrite
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
23. september 2001 - 03:48 #11
Virkede det så?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
24. september 2001 - 14:03 #12
Jeg har slet ikke haft leljighed til at prøve det endnu... Jeg har ikke glemt jer.. I skal nok få jeres point, hvis det virker...

stay tuned, pals...

Avatar billede fastwrite Nybegynder
29. november 2001 - 23:48 #13
Hej med jer igen. Hvis I kan huske denne. Nej, intet hjalp. Beklager. Jeg må trække pointene tilbage. Men jeg takker for forsøget.

mvh Fastwrite
Avatar billede nico76 Nybegynder
26. april 2002 - 19:26 #14
Du kan hente softwaren på vores FTP.

ftp.hp.com/pub/networking/software/ja256en.exe

Mvh.

Nikolaj Brødbæk