Avatar billede nkuga Nybegynder
11. september 2001 - 20:23 Der er 11 kommentarer

Dele stofanet forbindelse- Hjælp

Jeg har et proble med at dele min stofanet forbindelse - jeg har koblet mine to pc\'ere sammen via et krydset kabel - og har fulgt en tutorial inde på
http://www.teamcs.dk/stofaclub/artikler.php
Hvor der står hvordan man skal dele en stofa forbindelse. Men det virker ikke ( for mig)
Jeg har fået delt filer osv. de to computere osv. og opsat ip præcis som der står inde på siden ???
Men ved ikke hvad der ellers skal til ?
Avatar billede hotpop Novice
11. september 2001 - 22:00 #1
og du kører win2000 som i guiden du linker til ?
Avatar billede nkuga Nybegynder
11. september 2001 - 22:03 #2
jeps
Avatar billede hotpop Novice
11. september 2001 - 22:04 #3
og det er din eksterne ipadresse du bruger? (på begge computere)
Avatar billede hotpop Novice
11. september 2001 - 22:05 #4
altså comp1 ekstern ip og comp2 ekstern ip?
Avatar billede nkuga Nybegynder
11. september 2001 - 22:06 #5
ØHHH - hvad menes ??
Avatar billede hotpop Novice
11. september 2001 - 22:08 #6
er det den eksterne ip du bruge? den der står på dine papirer duer ikke til fildeling.
Avatar billede nkuga Nybegynder
11. september 2001 - 22:10 #7
Jamen mit fil deling virker fint - det er internet delingen der ikke virker
OG jeg bruger på pc 2 den standard ip der er leveret af systemet 192.168.0.2
og på pc 1 min egen ip udleveret af operatør
Avatar billede hotpop Novice
11. september 2001 - 22:12 #8
Denne guide?:
Windows 2000

Med Windows 2000 Professional er det utrolig nemt at dele en internetforbindelse
Man klikker sig ud på skrivebordet, højreklikker på Netværkssteder, og klikker egenskaber.

*Billedet er taget fra den engelske Windows 2000 Pro.*

Derefter får man to netforbindelse frem, den ene er til Stofanet, og den anden er til det lokale netværk, du skal klikke på den til Stofanettet (Dobbeltklikke)

Klikker egenskaber, og på det næste vindue der kommer frem klikker du på fanebladet sharing, nå du har klikket der, kommer der et vindue frem med et flueben i, der sætter du kryds i, trykker ok, og genstarter computeren, nå det er gjort, er det klienternes tur til at blive sat på.

Inde på klienter, skal du ind i indstillinger for TCP/IP (Højreklik på Netværkssteder på skrivebordet, klik egenskaber, dobbeltklik på TCP/IP)

Derinde skal du i det første felt skrive 192.168.0.2 da Windows 2000 automatisk sætter serveren op til 192.168.0.1

Subnetmasken skal være 255.255.255.0 og Gateway’en skal være: 192.168.0.1

I feltet under der skal du sætte 2 dns’er op – som du kan finde på http://www.stofanet.dk/opsaet/tcpip.html

Så kan du trykke ok, og genstarte klienter, og så er de på nettet.

FAQ.

Avatar billede nkuga Nybegynder
11. september 2001 - 22:14 #9
ja det er den jeg har brugt
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
17. september 2001 - 23:18 #10
her er en guide med screenshout\'s:
http://www.teamcs.dk/stofaclubnew/sharenet.htm
Avatar billede mofi Nybegynder
21. september 2001 - 00:12 #11
Jeg har haft de samme problemer ved deling af stofanet og jeg brugte også opsætningen fra stofaclub.
Det var min firewall, zonealarm, der forhindrede internetforbindelsen fra den anden maskine. Efter at jeg ændrede opsætningen her virker det upåklageligt