Avatar billede tknudsen Nybegynder
31. januar 2000 - 11:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

konvertering til scart

Jeg mangler diagram over een af følgende:

1) konv. fra composite til scart
2) konv. fra s-vhs til scart

det skal bruges i.forb. med tv-out fra grafik kort til scart stikket på fjernsyn.
Avatar billede larsomania Nybegynder
31. januar 2000 - 12:19 #1
Avatar billede larsomania Nybegynder
31. januar 2000 - 12:20 #2
Avatar billede tknudsen Nybegynder
31. januar 2000 - 12:26 #3
æv - så skal jeg jo selv til at tænke...
Avatar billede larsomania Nybegynder
31. januar 2000 - 12:35 #4
OK... Jeg prøver lige. Et composite cabel:

Ben 20 på SCART stikket er video IN - til midterlederen på video-phono-stikket

Ben 17 på på SCART stikker er VideoGround - til skærmlederen på video-phono-stikket

Det kræver jo så, at du har en phono-out.

Ellers kan man altså også købe kabler, der går fra Phono til SCART, det er en hel del nemmere (og nok ikke dyrere) end at lave det selv.

Avatar billede tknudsen Nybegynder
31. januar 2000 - 12:37 #5
er kablet ligemeget - eller skal det være (feks) 75ohm ?
Avatar billede larsomania Nybegynder
31. januar 2000 - 12:47 #6
Jeg har med held brug et almindeligt kabel.

Men det bør være skærmet, for at undgå interferens med andre ting. Hvis det er langt også ferritkerne på.

Du kan købe kabel, der er beregnet til at sende video igennem.
Avatar billede tknudsen Nybegynder
31. januar 2000 - 13:58 #7
godt så !
Avatar billede themadman Nybegynder
01. februar 2000 - 17:33 #8
Det bedste resultat opnås med brug af 75 ohm's kabel...
Men andet (50 ohm) kan da osse bruges.. Men jeg ville klart bruge 75 ohm's kabel..
Både da der næsten ingen prisforskel er... og så fordi at det er beregnet til at køre Video igennem....

\\TheMadMan
Avatar billede tknudsen Nybegynder
02. februar 2000 - 10:17 #9
themadman >> tak for indlægget - jeg brugte også et 75ohms kabel - af samme årsag (jeg kender ikke HF teorien) - det virkede logisk.
Ved du noget om kabel længder på video og audio kabler ?
Avatar billede themadman Nybegynder
02. februar 2000 - 16:46 #10
tknudsen ->>
Ikke andet end at du bør holde dem så langt nede i længden som det kan lade sig gøre....
Hvis du synes der er for meget støj på signalet kan du evt. vikle noget af kablet om en ferrit-kerne. Det skulle hjælpe lidt...

\\TheMadMan