Avatar billede hykkelbjerg Nybegynder
31. januar 2000 - 10:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Eksport fra oracle til tekst fil

Er der et UNIX uility (eller en standard oracle ditto) der eksporterer fra en oracle tabel til et standard kommasepareret filformat

(gerne så datoer kan formateres på forskellig vis)
Avatar billede jhh Nybegynder
08. februar 2000 - 10:20 #1
Brug SQL*Plus og skriv din SELECT, så data formatteres som du vil have, fx.

SELECT kol1||','||kol2 FROM tabelx

Når du har fundet frem til den SELECT, der viser data i det format du vil have, så spool'er du output til en fil med:

SPOOL filnavn
Kør SELECT'en igen
SPOOL OFF

Datoer formatteres med TO_CHAR(dato, fmt), hvor fmt fx. er 'DD-MM-YYYY')

/Jesper
Avatar billede hykkelbjerg Nybegynder
08. februar 2000 - 10:25 #2
Selvfølgelig!

Jeg havde selv tænkt på SQLplus, men jeg anede ikke hvordan jeg fik kommaerne sat på.

Tak for hjælpen!