Avatar billede miagy Nybegynder
11. september 2001 - 13:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Køling!!!!!!

Er der nogle som kender nogle tricks til køling af processoren.
Eller eventuelle modeller til opbygningen af en køler??????? (altså en byggevejledning)
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
11. september 2001 - 13:14 #1
Du kan sørge for at der er god udluftning i kabinettet... det kan godt fjerne nogle grader fra CPU\'en...

::sunlock.dk::
Avatar billede phazeshift Nybegynder
11. september 2001 - 13:15 #2
hvorfor henvender du dig ikke på:
www.overclocking.dk
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. september 2001 - 13:17 #3
prøv dette prg!
det kan sænke temperaturen i idle-tilstand med ~8-10 grader!

http://www.eksperten.dk/spm/99920
Avatar billede phazeshift Nybegynder
11. september 2001 - 13:25 #4
Jeg syntes du skulle læse denne tråd fra..
Overclocking.dk

http://130.227.194.145/overclocking.dk/asp/comments.asp?id=65637&OrgThread=0&table=comments
Avatar billede miagy Nybegynder
11. september 2001 - 13:49 #5
Glemte lige at skrive, at jeg har været inde på Overclocking. Jeg er ude efter noget lidt mere specielt, eller noget nyt........
Avatar billede bbs Nybegynder
11. september 2001 - 14:00 #6
Der er mange forskellige, en ting er vel at købe noget Artech Silver køle-pasta, da det kan få cpu-temp. ned med 2-5*C i forhold til normalt køle-pasta.

Der ud over, så skal du jo ha\' den rigtige blæser på din cpu.
En god idé ville være at læse køler-guiden igennem på www.Tweakup.dk. Der er masser af gode tips/tricks.

Som Sunlock.dk også nævner, så ville en god kabinet-blæser også kunne gøre underværker.
En blæser som Papst ville være rigtig god, især deres 120MM udgave, der yder hele 55CFM, og kun larmer med 26DbA.
Avatar billede phazeshift Nybegynder
11. september 2001 - 14:02 #7
Må det larme???? så kan man nemlig lave mange sjove ting....
Du kan jo også køber asetek eller kryotech som begge køre med køle kompressor..
Ellers vil jeg forslå dig at bruge vandkøling også måske sætte en vand køler på(man kan få dem til akvarier, til folk der holder fisk fra nordpolen????? man kan dog også bruge dem til computere)
Avatar billede phazeshift Nybegynder
11. september 2001 - 14:03 #8
Du kan også kigge lidt hos www.studiedata.dk
Avatar billede bbs Nybegynder
11. september 2001 - 14:04 #9
Både www.Studiedata.dk og www.Extremehardware.dk har gode blæsere.
Studiedata.dk har dog det største udvalg, og ville derfor nok være bedst.
Avatar billede bbs Nybegynder
11. september 2001 - 14:05 #10
Der er vel grænser for hvor meget en blæser må larme, derfor vil det bedste vel være, at du siger at blæserne ikke må gå over en lydstyrke af 30DbA.
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
13. september 2001 - 01:35 #11
Ellers findes der jo vandkøling, selv om man skulle tro det var løgn. Kende slet ikke noget til det, men har en bekendt der har kørt med det et stykke tid
Avatar billede bbs Nybegynder
13. september 2001 - 16:24 #12
Vandkøling er forholdsvis billigt, du kan købe et helt vandkøling system på www.Studiedata.dk for 800 kr., som også funker perfekt.