Avatar billede tast Nybegynder
30. januar 2000 - 22:09 Der er 5 kommentarer og
5 løsninger

Optimalt Mac køb????

Jeg står og skal købe en Mac hvor jeg skal sidde og lave grafisk arbejde på.

Jeg har før arbejdet med en MacG3, med et par hundrede mb ram, og var godt tilfreds.

Vil det være et godt køb at anskaffe sig en G3´er eller er der kommet noget som er bedre og som ikke koster en bondgård?

Det ses jo til tider, at man lige når at købe en comp. og så måneden efter kommer der en meget bedre comp. til næsten samme pris!!!!!!

Er der nogle som har gode ideer?
Avatar billede thoeger Nybegynder
30. januar 2000 - 22:21 #1
kan det nogensinde blive et godt køb????
Avatar billede tast Nybegynder
30. januar 2000 - 22:27 #2
Muligvis ikke, men man kan jo prøve at komme så tæt på som muligt,- IK!!!!
Avatar billede oleg Nybegynder
01. februar 2000 - 13:16 #3
Hej Tast.

Hvis du vil købe brugt kan du enten tage den blå avis, eller gå ind på nogle macforhandleres hjemmesider. Flere af dem er begyndt at lave "brugtbørser" hvor man kan købe computere billigt.

G3'ere falder sikkert voldsomt i pris nu hvor G4'eren er kommet til samme pris. Så find en brugt G3'er og put lidt ekstra ram i

Det kan vil ikke betale sig at købe ny en G3'er mere. Selv den mindste G4 er så "billig" at det bedre kan betale sig.

Men sådan er det at købe mac, det koster lidt ekstra.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2000 - 17:58 #4
Hvis du lige skal til at købe HELT NY mac, prøv at høre hos fx MacWarehouse (Hedder det stadig det??) el. andre "katalogfirmaer" og hør om du ikke kan få en udgået model fra restlageret.

PS: det kan IKKE betale sig at købe nyeste model da de ALTID er ca 25% dyrere end ydelse
Avatar billede oleg Nybegynder
02. februar 2000 - 18:12 #5
Ja, det hedder stadig macwarehouse eller computerworld alt efter hvad man er til. Der er også connection, officeline og flere. Generelt synes jeg at Macwarehouse er bedst, de er ok billige og altid flinke til at hjælpe.

Men offieline har faktisk tilbud på G4'ere lige for tiden..

Avatar billede oleg Nybegynder
02. februar 2000 - 18:13 #6
Nej hov , jeg lyver...

Det hedder faktisk macstore og computerstore. Men kan stadig findes på adressen macwarehouse - så vidt jeg ved.
Avatar billede mortmeister Nybegynder
05. februar 2000 - 20:35 #7
MacXpres er suverænt billigst og har bedst service (www.macxpres.dk).
Hvis du stadig har den g3'er og den er rimelig hurtig, så overvej at købe et Formac Proformance III videokort, og hvis pengene rækker, så også en Ultra2 Harddisk og controller kort til.
  G3'erens indbyggede IDE interface er absolut en seriøs flaskehals i Photoshop og Illustrator, hvis du arbejder med tung grafik...
Avatar billede sleepy Nybegynder
17. februar 2000 - 02:00 #8
Køb nu og køb hvad du har behov/råd til.

Der kommer hele tiden nye tiltag og man kan vente sig til døde!

Vi arbejder stadig seriøst på vore "gamle" PPC 8600 (også med tunge grafikopgaver) og det er ikke ventetiderne på Mac'en der er flaskehalsen, man mærker det først når man sætter et par hundrede batchkøer igang, der kan man spare et par timer.

Faktisk er det når man sætter maskinen til at arbejde for sig, tager sig en kop kaffe, at guldkornene opstår...

RAM er vigtigere end MHz...og især en god skærm...

Gå efter det!
Avatar billede tast Nybegynder
17. februar 2000 - 23:06 #9
Okay okay,- jeg vil lure hvad der er at få........
Avatar billede gsint Nybegynder
07. marts 2000 - 10:52 #10
hej jeg arbejder i et grafisk firma og folk der har fået en G4 istedet for deres gamle G3 er meget tilfredse med deres nye maskine og det er "kun" 350 mhz
så hvis det er seriøst arbejde skal du købe en G4 da det ikke kan betale sig at puste liv i en "gammel" maskine og priserne er så lave nu og der er kommet nye G4 serie se priser hos computermac de er tit billigst med priser.
:)