Avatar billede zero-hero Nybegynder
11. september 2001 - 10:38 Der er 40 kommentarer og
2 løsninger

hvad nu?

Øhh er lige begyndt at læse om c++ og sidde og lege med det!! Men alt der står i min bog er om regnearks lignende ting hvad kan man ellers med c++??
Ved jeg lyder begfynder agtig, men det er jeg jo også man skal vel begynde et eller andet sted ikk\'??? HYGGE!!
Avatar billede thomassoerensen Nybegynder
11. september 2001 - 10:42 #1
Man kan vel sagten alt med c++. Windows er så vidt jeg ved skrevet i c++, mange spil er skrevet i c++. Husk at faktisk alt der foregår i en pc er matematik på en eller anden måde. Et programmeringssprog skal derfor kunne matematik, læse og skrive data, flytte data. Giv mig lige din email, så kan jeg sende dig en god tutorial.
Avatar billede disky Nybegynder
11. september 2001 - 10:43 #2
du kan lave tæt på alt i C++

Hvis du vil skrive et nyt OS, kan du bruge C++

Eller hvis du vil lave dit eget Word.

Eller bare et program der fortæller dig klokken.
Avatar billede wisen Nybegynder
11. september 2001 - 10:43 #3
Man kan jo vende det om og sige hvad kan man _ikke_ med c++; Det er praktisk talt kun fantasien og ens evner der sætter begrænsningerne....
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. september 2001 - 10:44 #4
http://cplus.about.com <- alt om c++

c
A high-level programming language developed by Dennis Ritchie at Bell Labs in the mid 1970s. Although originally designed as a systems programming language, C has proved to be a powerful and flexible language that can be used for a variety of applications, from business programs to engineering. C is a particularly popular language for personal computer programmers because it is relatively small -- it requires less memory than other languages.

The first major program written in C was the UNIX operating system, and for many years C was considered to be inextricably linked with UNIX. Now, however, C is an important language independent of UNIX.

Although it is a high-level language, C is much closer to assembly language than are most other high-level languages. This closeness to the underlying machine language allows C programmers to write very efficient code. The low-level nature of C, however, can make the language difficult to use for some types of applications.

Gode tutorials:
http://devcentral.iftech.com/learning/tutorials/subcpp.asp

Og lidt af hvert:
http://dir.yahoo.com/Computers_and_Internet/Programming_Languages/C_and_C__/

NanoQ
Avatar billede borrisholt Novice
11. september 2001 - 10:45 #5
zero-hero>> Man kan alt i C++. Der findes en C++ Compiler der ligner Delphi, og er lige så nem at gå til. Den hedder C++ Builder, er det den du sidder med ?

Jens B
Avatar billede zero-hero Nybegynder
11. september 2001 - 10:48 #6
min e-mail er hh01y29@ah.dk vil være fedt med tutorial!!! TAKKER ALLE.... Gir\' point i morgen!!!
Avatar billede martinskou Nybegynder
11. september 2001 - 10:49 #7
Der er mange bøger som \"kun\" omhandler selve sproget c og c++ , og ikke hvordan man fx. benytter Windows API\'et fra sproget.

Måske har du brug for nogle eksempler på små programmer som benytter c++ og win-api...
Avatar billede borrisholt Novice
11. september 2001 - 10:51 #8
zero-hero >> Ha ha jeg har også gået på AH.

Jens B
Avatar billede zero-hero Nybegynder
11. september 2001 - 10:52 #9
ja tak eksempler!!!!!!!

Forresten lidt svært med de point når der kommer så mange gosde svaR!!!*lol* Men det ser ejg på!!
Avatar billede zero-hero Nybegynder
11. september 2001 - 10:56 #10
borrisholt>> Turøgade eller hva??
Avatar billede borrisholt Novice
11. september 2001 - 10:58 #11
zero-hero>> Nej sofiendaelsvej.

Jens B
Avatar billede zero-hero Nybegynder
11. september 2001 - 11:00 #12
borrisholt>>  oki doki!!! men vi skulle jo strejke i dag... men det gad \"man\" jo ikke så jeg satte mig her ind foran computeren!! lidt nørd*rofl* Hvad laver du så nu altså efter AH!!
Avatar billede borrisholt Novice
11. september 2001 - 11:03 #13
zero-hero >>
hvad jeg laver du kan læse mit CV : http://fotx.net/borrisholt

Forresten kender du C++ builder eller Delphi ?

Jens B
Avatar billede zero-hero Nybegynder
11. september 2001 - 11:05 #14
borrisholt>> har prøvet delphi!!! hvorfor??
Avatar billede borrisholt Novice
11. september 2001 - 11:07 #15
Fordi hvis du synes det var sjovt. Så skal du gå i gang med C++ Builder. Den er mangen til. Det er blot c++ der er neden under !

Jens B
Avatar billede zero-hero Nybegynder
11. september 2001 - 11:09 #16
borrisholt>> hvis jeg gerne vil være datamatiker hvad skal jeg så efter HHX??? Og hvad er \"efter din mening\" en god ting at sætte sig ind i med hensyn til computere!!??
Avatar billede zero-hero Nybegynder
11. september 2001 - 11:10 #17
borrisholt>> Er c++ builder et prg. der \"skal\" købes eller hva??!!
Avatar billede borrisholt Novice
11. september 2001 - 11:11 #18
Skal er et stort ord at bruge ....

Jens B
Avatar billede thomassoerensen Nybegynder
11. september 2001 - 11:12 #19
zero-hero >> Borland c++ builder 5.5 kan downloades fra www.borland.com gratis og lovligt ligesom dev-c++ kan downloades fra www-bloodshed.net
Avatar billede zero-hero Nybegynder
11. september 2001 - 11:15 #20
SKAL... er et stort ord når man snakker internet!!!*lol* ikk\'?? Downloader d når jeg kommer hjem... hvad fulder de... og hvilket vil i anbefale??
Avatar billede borrisholt Novice
11. september 2001 - 11:16 #21
zero-hero >> Skriv lige en mail til Jens@Borrisholt.com ... Så behøver vi ikke underholde alle de andere med snak.

Jens B
Avatar billede borrisholt Novice
11. september 2001 - 11:20 #22
thomassoerensen >> Nej C++ Builder kan ikke downloades. Den du kan downloade fra Borlands hjemme side er en meget gammel compiler som slet ikke ligner C++ Builder.

Jens B
Avatar billede thomassoerensen Nybegynder
11. september 2001 - 11:22 #23
borrisholt >> ja, du har ret. Det er c++ compiler der kan downloades fra boeland. dev-c++ er dog et helt ide med win gui og derfor relativt brugervenligt.
Avatar billede borrisholt Novice
11. september 2001 - 11:28 #24
thomassoerensen>>relativt brugervenligt i forhold til Notepad ja. Men ikke i forhold til C++ Builder.

Jens B
Avatar billede thomassoerensen Nybegynder
11. september 2001 - 11:33 #25
borrisholt >> jeg har ikke set c++ builder, men jeg synes ikke jeg kan forlange så meget af freeware. Og jeg er ikke så dedikeret endnu at jeg vil smide 30kilo kroner efter en c++ builder.
Derfor er jeg ret tilfreds med dev-c++ ihverttilfælde indtil videre.
Avatar billede borrisholt Novice
11. september 2001 - 11:46 #26
thomassoerensen>> Lige mine ord .... Derfor har borlannd lavet en FreeWare version af Delphi og Kylix. Fordi så findes der også compilere på marked der er BÅDE gratis og brugbare !

Jens B
Avatar billede zero-hero Nybegynder
11. september 2001 - 11:47 #27
Hvis der er nogen der har prg. de har lavet vil jeg glædeligt hjælpe med at teste(altså c++ prg.)

Hygge
Avatar billede zero-hero Nybegynder
11. september 2001 - 11:49 #28
Jep har skaffet delphi fra en af de computer blade cder!! den dur sQ ok... i forhold til de få min. jeg til bragt med det!!!
Avatar billede borrisholt Novice
11. september 2001 - 11:52 #29
zero-hero >> Som et lille koriosum vil jeg da lige nævne at overe i Delphi grupper er der en bruger der hedder zerohero :-)

Jens B
Avatar billede zero-hero Nybegynder
11. september 2001 - 11:54 #30
EN COPYCAT eller hva!!! og hvad betyder koriosum?? mit navn hvem er så dum også at ville hedde d??
Avatar billede zero-hero Nybegynder
11. september 2001 - 12:08 #31
Er der et max antal beskeder.. eller kan der være uendelige i denne kumme!!
Avatar billede borrisholt Novice
11. september 2001 - 12:10 #32
EN COPYCAT ? Det må da så vist være dig :-) Du har været på Eksperten 179 dage, mens zerohero har været her i over et år :-)

Jens B
Avatar billede zero-hero Nybegynder
11. september 2001 - 12:19 #33
Jamen jamen jamen!!! Øhh en du kender eller hva?? Hvad gør jeg så.. Vil sQ ikke skifte navn!!
Avatar billede borrisholt Novice
11. september 2001 - 12:24 #34
du behøver da ikke at skifte navn ..... Hvis du stiller spørgsmål i Delphi grupper, bør du nok der første par gange gøre opmærksom på at du ikke er zerohero men zero-hero. Alt i alt er det jo ligemeget.

Jens B
Avatar billede zero-hero Nybegynder
11. september 2001 - 12:27 #35
fjong fjong!!!
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
11. september 2001 - 14:23 #36
Hvad du ellers kan bruge C++ til?
Masser af ting.
Eks. drivere, spil (3D-spil, strategi-spil etc.)

Du kan også bruge din viden om C++ til at programmerer i Java eller PHP.
Avatar billede zero-hero Nybegynder
12. september 2001 - 07:58 #37
Har nu fået oplyst mange af de muligheder der er med c++ så \"tror\" det er fremtiden... Men god programerings lyst!!

Fra Zero-Hero aka Stefan Toft
Avatar billede ktromborg Nybegynder
12. september 2001 - 09:41 #38
Der er en fremragende c++ bog, som hedder \"Problem solving with C++\" af Walter Savitch. Den er god til at begynde med. Jeg læser den forresten selv.
Avatar billede zerohero Nybegynder
18. september 2001 - 15:56 #39
Ha Ha Ha det er da ellers en hyggelig lille kaffe-snak i får jer der, BorrisHolt og zero-hero...

Hilsen

ZeroHero
Avatar billede zero-hero Nybegynder
19. september 2001 - 09:00 #40
Jep kaffe snak men så længe man får nogen ud af en kaffe snak er d sQ fjong ikk\'??!!

Har du ellers noget at tilføje mit spørgsmål??

\\z3r0<=>h3r0
    HYGGE
Avatar billede borrisholt Novice
19. september 2001 - 09:01 #41
Ja HEST !!!

Jens B
Avatar billede zerohero Nybegynder
19. september 2001 - 14:28 #42
Jeg ved ikke så forfærdentligt meget om C++ (se bare mit spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/110999 )

Jeg ved faktisk kun at C++ er det sprog der bliver mest benyttet til OpenGL udvikling...

ZeroHero