Avatar billede onlinepc Nybegynder
11. september 2001 - 10:10 Der er 6 kommentarer

Registrere telefonopkald

Er der nogen der ved, hvordan man kan registrere et telefonopkald fra et bestemt nummer, sammen med en kode, der indtastes på telefonen
Avatar billede bentc Nybegynder
11. september 2001 - 10:46 #1
Hej OnlinePC
Du er nok nødt til at programmere en enhed som læser data fra dit modem. Et normalt 56k voice modem kan læse disse værdier.
Hvis du programmerer i Delphi eller C++ kan du med fordel købe en færdig sw pakke fra Turbopower (Async Professional) som indeholder det du skal bruge for at læse data fra dit modem.
Når du har en string fra dit modem er det let at lægge data ind i en tekst streng i en data file.

mvh Bent
Avatar billede johs_j Novice
11. september 2001 - 11:18 #2
Hos www.stoneware.dk kan man for et par hundrede kroner købe et program der hedder ConnectControl. Man kan downloade et Shareware version gratis.
Avatar billede onlinepc Nybegynder
11. september 2001 - 11:44 #3
>>> johs j
Jeg har sikkert ikke forklaret mig tydeligt nok.
Programmet skal registrere et indkommen opkald, og faktisk kommunikere med telefonen, der ringer ind
Avatar billede bentc Nybegynder
11. september 2001 - 12:02 #4
Hej Søren

Måske kan du bruge dette program.

http://www.pdeemsoftware.com/products/whocall/whocall.phtml

mvh Bent
Avatar billede microtec Nybegynder
01. oktober 2001 - 10:11 #5
Jeg går ud fra at du vil udnytte \"vis-nummer\" sammen med dit modem.
Det kan man desværre IKKE i Danmark. De fleste modems understøtter ganske vist Caller-ID, med det er med FSK-modulation. Teledanmark har af en eller anden grund valgt at bruge DTMF-toner til vis-nummer (som nogen af de eneste i verden). Det er der desværre ingen modem´s der kan bruger.

Jeg har selv forsøgt at bruge Async Professional som Bentc nævner. Den kan godt modtage DTMF, men kun når modemet er afløftet. Det er det jo ikke når kuden til vis-nummer udsendes (nummeret sendes lige før telefonen ringer).

Jeg er ged af at sige det: Det kan ikke lade sig gøre i Danmark. Der findes mange progammer, incl. det Bentc giver link til, men de virker ikke på det Danske telefonnet :o(
Avatar billede microtec Nybegynder
19. oktober 2001 - 13:36 #6
Luk lige spørgsmålet.

Der er folk, som har brugt deres tid på at hjælpe dig, så du bør også afslutte.