Avatar billede mystik544 Nybegynder
10. september 2001 - 23:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Overclocking af tbird 1200mhz 133fsb

Mit system er:
Asus a7v133
64mb ddr geforce2 gts
1200mhz tbird 133mhz
512mb sdram 133mhz (PQI) har fået at vide de kan overclockes til 144mhz
deskstar 100ata 40gb harddisk (ibm)
Soundblaster Live! Value!
Køleren er en Thermal Orb og SKU vidst nok du til 1500mhz cpu\'er.

Jeg ku godt tænke mig at få nogle forslag til hvor meget og hvordan man overclocker sådan en s.... og om man egentlig kommer til at føle nogen forskel. Helst uden med at skrive med at skrive på min cpu tak :)

Avatar billede Slettet bruger
11. september 2001 - 00:04 #1
Der findes masser guides på nettet, prøv f.eks http://www4.tomshardware.com/cpu/99q3/990826/
Du kan jo starte med at hæve FSB, og se om den stadig er stabil.
Om du kan mærke forskel afhænger af hvad du laver. CPU-intensive opgaver bliver hurtigere, ellers er der ikke den store forskel udover at praleeffekten.
Avatar billede jeps Nybegynder
11. september 2001 - 00:05 #2
Her er en side, den vil kunne hjælpe dig.
www.overclocking.dk
Avatar billede halifax Nybegynder
11. september 2001 - 02:03 #3
Se denne URl
http://130.227.194.145/overclocking.dk/?table=artikler&id=203

Her om oc af Athlon/Duron, både med \"at tegne på cpu\'en\" (unlock L1 broen) og om oc vhj af FSB - næsten nederst på siden til højre.
Endnu en guede her:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1345&p=3

Avatar billede simon_lassen Nybegynder
13. september 2001 - 08:24 #4
Hej ystik544

Det er et meget fint system du har fået opbygget dig, den nemmeste måde hvorpå du kan oc dit system på, er ved at sætte FSB op. Jeg ville mene at dit system kan klare at du sætte FSB\'en op til 140 Mhz. Dette vil give dig et system som er en smule hurtiger men tilgengæl også stabilt.

Hvis du har spørgsmål er du vil kommen til at skrive til atssil@sonofon.dk
Avatar billede vuffe Nybegynder
17. september 2001 - 09:36 #5
du skal bare ikke regne med at rammene kan OC\'es til 144MHz - mine 512 Ram fra PQI kunne ikke klare 145MHz - altså -2-2-2.