Avatar billede ate1 Nybegynder
10. september 2001 - 21:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

ikke nok stik........???

hvordan kan jeg køre med 3 enheder på IDE1 og 4 enheder på IDE2???der er kun til 2 enheder på hvert kabel..er det nogle der kan hjælpe her???hvordan får jeg nogle flere...
tak...
:)
Avatar billede johannielsen Nybegynder
10. september 2001 - 21:42 #1
Køb en extern IDE-controller!
Avatar billede jhol00 Nybegynder
10. september 2001 - 21:43 #2
JA - du kan ikke have mere end 2 enheder på éen IDE kanal!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. september 2001 - 21:43 #3
Du kan kun have 2 enheder på hvert kabel.

Du kan have raid på dit motherboard, dette kan betyde at du har flere stik og på den måde kan have flere diske.

Hvorfor vil du have så mange diske på?
Avatar billede hojben Novice
10. september 2001 - 21:44 #4
Det kan du heller ikke... gør som johannielsen siger :)

Eller invester i SCSI
Avatar billede jhol00 Nybegynder
10. september 2001 - 21:46 #5
Det er bare kedeligt at købe SCSI, hvis man allerede har syv enheder til IDE.....
Avatar billede johannielsen Nybegynder
10. september 2001 - 21:46 #6
Hvad skal der ligge på diskene - er det bare data (film, mp3, store billeder osv.) er der absolut ingen grund til at investere i SCSI...

Skal puteren derimod fungere som web-server eller lign. er SCSI er god idé.
Avatar billede teknik Juniormester
10. september 2001 - 21:53 #7
Her finder du et udvalg af \"Løse\" Hdd Controllere....PCI typen er jo nok den mest aktuelle
http://www.edbpriser.dk/hardware/io-kort.asp
Avatar billede ate1 Nybegynder
10. september 2001 - 21:56 #8
Hvis jeg køber en extra PCI IDE controller, kan den så arbejde sammen med min onboard controller så jeg får mulighed for at koble 8 IDE enheder på min comp. i det hele ???
Hvis ja, kan i så foreslå en controller der bare funger og fra et firma som sørger for at opdater deres drivere??
Avatar billede johannielsen Nybegynder
10. september 2001 - 21:59 #9
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1314727896

Dette var den eneste på EDB-priser i PCI! - kender dog ikke mærket. Finder du noget et andet sted så kig efter ABIT - de er stabile!
Avatar billede ate1 Nybegynder
10. september 2001 - 22:07 #10
ok...mange tak...jeg må ud og købe xtra ting igen igen :( men tak for hjælpen
Avatar billede teknik Juniormester
10. september 2001 - 22:21 #11
Ikke helt korrekt johannielsen......
Her er en anden af de syv forskellige som Promise tilbyder
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1314577898
og CMD\'s
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1314717891

Avatar billede teknik Juniormester
10. september 2001 - 22:23 #12
Promise er i øvrigt førende indenfor hurtige IDE-controllere, og er on-board i mange nyere bundkort, så jeg tror der er god service der mht. driveropdateringer
Avatar billede ate1 Nybegynder
10. september 2001 - 22:56 #13
ok...hhmm..jeg var vist lidt for hurtig angående points...whats 2 do???:(???...
tak tak..promise it is;)

Avatar billede johannielsen Nybegynder
11. september 2001 - 15:15 #14
Takker for point...
Avatar billede johannielsen Nybegynder
11. september 2001 - 15:15 #15
Jeg kan godt aflevere lidt til dem der \"mangler\", hvis du synes...